Hej jag har en fråga om tjänstepensionen har fått första utbetalning 25/10, fr en fond 740 kr 1500 kr 5600 kr 6050 kr, det är olika fonder, denna månaden från tre fonder bara, inte från den som var 6050, ska utbetalas i morgon, någon som är insatt i det här, är i Swedbank.

Vad är frågan?

Jag har ingen erfarenhet av Swedbank men hos de banker som jag har erfarenhet av går det utmärkt att logga in med Bankid och få all information om tillgodohavanden m m. Logga även in på minpension.se och tag del av all information som finns där. Där kan du simulera olika strategier för hur du vill ta ut din pension och se hur det påverkar de belopp som du får ut över olika tidsperioder. Det är ganska intressant att ägna några timmar åt minpension.se och prova olika uttagsstrategier.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
björnuf björnuf skrev:
Hej jag har en fråga om tjänstepensionen har fått första utbetalning 25/10, fr en fond 740 kr 1500 kr 5600 kr 6050 kr, det är olika fonder, denna månaden från tre fonder bara, inte från den som var 6050, ska utbetalas i morgon, någon som är insatt i det här, är i Swedbank.
Det kan skilja när pengarna visas som kommande insättning på ditt konto. Jag kunde i fredags se en utbetalning den 25/11 och några visas först idag. Så det kan variera lite när du ser kommande utbetalningar på ditt bankkonto.
Men de finns på kontot samma dag, åtminstone för mig med några års erfarenhet.😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.