Hej igen gott folk. Jag fortsätter slita med mitt hus och funderar just nu på hur jag ska göra med inomhusbelysningen(plus miljarder andra saker

.
Förutsättningar: Samtliga rum och tak kommer vara vitmålade till att börja med. Det är öppet till nock i vardagsrum, kök samt hall. De andra rummen blir 240 takhöjd.
Det jag tänkt är att använda ledspottar i alla rum. Med dimmer i de flesta. Sovrummet och kanske även badrummet, kommer också ha stjärnhimmel.
Det jag efterfrågar är tips på placering samt antal. Jag är ett fan av indirekt belysning. Gärna lite inspirationsbilder från liknande hus med öppet i nock. Samt era egna erfarenheter av led spottar.
Skickar med ett par bilder för att ge en ide hur det ser ut/kommer se ut.
Tack på förhand!