Hej! Har ett litet kök där jag rivit bort ett skafferi som var trasigt och ersatt med bänkskiva. Nu vill jag ha någon sorts hyllor där istället. Kan ni tipsa om bästa lösningen för detta. Tänkte försöka undvika konsoler då de tar lite plats från hyllan under. skåpet till vänster är spånskiva och kanske inte helt bra att fästa i eller?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej igen!
Har inte kommit till skott än. Spånskivan är 17 mm. Räcker det verkligen att fästa i? Bör jag skruva eller spika? Vilken sorts lister bör jag använda, dimensioner? Vill förstås ha så små som möjligt men ändå hållbart att ställa porslin på.
Har inte kommit till skott än. Spånskivan är 17 mm. Räcker det verkligen att fästa i? Bör jag skruva eller spika? Vilken sorts lister bör jag använda, dimensioner? Vill förstås ha så små som möjligt men ändå hållbart att ställa porslin på.
Spånskivan räcker. Jag tog bara någon kvartslist, kanske 1,5 cm? Limmade dem med något lim och knackade kanske dit några småspik. Du kan nog ta lite vad du vill/har. Med en något större list så kan du förborra och skruva fast den. Du behöver inte särskilt mycket för att hålla uppe ett sånt hyllplan.T Trrttsch skrev:
Klicka här för att svara