Bygger tvättstuga åt min kära sambo. Vad ska jag behandla bänken med? Ribborna har jag gjort i björk, tvättmaskin, torktumlare ska stå under bänken, så förmodligen kommer den utsättas för väta.
Men även användas till torra kläder.
Är juh en stor vän av Owatrol, men det tar så rackarns länge innan den blivit hård.
Tips?
Men även användas till torra kläder.
Är juh en stor vän av Owatrol, men det tar så rackarns länge innan den blivit hård.
Tips?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oki, tack för det. Vet du om björken gulnar naturligt med det? Tycker björken e vacker när den får gulna..
Skimmret får man nog bara till med "felsågad" björk. Meeeen det går inte bygga en kyrka av ett skithus

Skimmret får man nog bara till med "felsågad" björk. Meeeen det går inte bygga en kyrka av ett skithus
Hade kört 1-komp polyuretanlack (båtlack) i 3-4 lager. Har dålig erfarenheter av oljade (och oljevaxade) skivor i tvättstuga. Spill av tvättmedel och sköljmedel sliter ganska mycket så det är bra att ha en kemikalieresistent lack istället. Använder du en oljeburen lack kommer björken gulna som du vill.
@Helioz
Är båtägare, därav owatrol. Men kanske en riktig båtfernissa? Uv-skydd är juh ganska betydelselöst "in das bunker"
Är båtägare, därav owatrol. Men kanske en riktig båtfernissa? Uv-skydd är juh ganska betydelselöst "in das bunker"
Klicka här för att svara