1 585 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Tips på villor 90 -125 m2
Vad finns det egentligen för intressanta villor i storleken 90-125 (ca) kvadratmeter? Jag tror att på sikt kommer den storleken bli vanligare men just nu känns det som att det mest finns villor i de större storlekarna. Jag har surfat runt en hel del på de större tillverkarnas hemsidor och hittat ett par olika i denna storleksklass. Men ofta är det svårt att jämföra de olika husen då prisuppgift ofta saknas, de hus jag är intresserade av bör finnas i prisklassen 1-1,5 miljon för ett nyckelfärdigt hus. Tacksam för alla tips!
Redigerat:
Det är tyvärr rätt få hustillverkare som har hus i den prisklassen. Vad tänkte du dig skulle vara med i dessa 1-1,5? Bara hus ovan grund eller "allt". Du kanske kan få in Värsåsvillans Fagerhult 68. Men då får du nog inte med grunden i det priset tror jag. Annars är det väl de vanliga lågprisarna som gäller: Älvsbyhus, Smålandsvillan etc.
Nu har jag inte tagit in offerter men surfat en del på detta forum och läst att det finns en del tillverkare, tex lb hus som har classic modellerna som rör sig i de prisklasserna jag nämnde. Men visst måste det finnas fler liknande koncept, utan att man för den delen måste gå på de allra billigaste (tex älvsbyhus)? Jag tummar hellre på boytan än kvalitét. Dock måste det finnas minst tre sovrum, glömde skriva det tidigare.Rebeckaf skrev:Det är tyvärr rätt få hustillverkare som har hus i den prisklassen. Vad tänkte du dig skulle vara med i dessa 1-1,5? Bara hus ovan grund eller "allt". Du kanske kan få in Värsåsvillans Fagerhult 68. Men då får du nog inte med grunden i det priset tror jag. Annars är det väl de vanliga lågprisarna som gäller: Älvsbyhus, Smålandsvillan etc.
LB Classic 117, tre rum plus vardagsrum i grundutförande och där vardagsrummet antagligen kan delas för ytterligare ett.
Fått ett pris för totalentreprenad på 1650 (inkl. platta osv), på en NF Classic 185a med oinredd vind. Gissar att 117 är aningens billigare.
Fått ett pris för totalentreprenad på 1650 (inkl. platta osv), på en NF Classic 185a med oinredd vind. Gissar att 117 är aningens billigare.
Tack för tipsen. Kul att se att det finns vettiga hus i de prisklasserna. När tomterna är så dyra som de är i Stockholmstrakten och man inte vill belåna sig upp över öronen så får man bygga lite enklare och mindre. Så tänker jag i alla fall. Ofta vill folk ha stora ytor i sina villor, men hur ser det ut för de som bor i lägenhet. Hur många lägenheter finns det egentligen som är större än 140 kvadrat?
Om någon sitter på fler tips på budget hus (som inte är budget vad gäller material och konstruktion) så tveka inte, skriv!
Om någon sitter på fler tips på budget hus (som inte är budget vad gäller material och konstruktion) så tveka inte, skriv!
Klicka här för att svara