6 699 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Tips på vilken färg på bänkskiva?
Vi ska börja renovera köket lite. De som kommer och göras nu är att kakla, ny bänkskiva, nytt golv. ny fläkt, riva bort en 1,20cm skåp så att köket blir lite större. Vi har en svart tapet som fondvägg. luckorna kommer o bytas ut senare men kommer att vara vita.
Så tips mottages om vilken bänkskiva och golv skulle passa bra!
Vi har en fundering på Ikeas gråa bänkskiva, tror den heter prägel. men tror ni att de blir för mörkt med svart/grå kakel, grå bänkskiva och svart fond vägg?
vi kommer att åka och köpa bänkskiva och golv denna vecka som kommer sen ska de rivas i köket
Bild på kaklet, fondväggen och köket. ursäkta röran

Så tips mottages om vilken bänkskiva och golv skulle passa bra!
Vi har en fundering på Ikeas gråa bänkskiva, tror den heter prägel. men tror ni att de blir för mörkt med svart/grå kakel, grå bänkskiva och svart fond vägg?
vi kommer att åka och köpa bänkskiva och golv denna vecka som kommer sen ska de rivas i köket
Bild på kaklet, fondväggen och köket. ursäkta röran

Om du bara har ordentligt med belysning så är det inte alls för mörkt. Tapeten är ju inte helt svart och du har helt vita luckor så det blir nog perfekt.
Som jag ser det så hänger det på hur grå bänkskivan är, mörkgrå eller ljusgrå.
Som jag ser det så hänger det på hur grå bänkskivan är, mörkgrå eller ljusgrå.
ok. ska åka in o titta på bänkskivor imorrn. får se vad de blir för nåt. tydligen så ville frugan att tapeten inte skulle vara kvar utan de ska dit en ny. tapeten sattes upp för mindre än ett år sen. men då får hon lära sig o tapetsera om hon vill ha ny tapet 
Ekskiva (trä eller laminat) tycker jag passar till det mesta, är tidlös men kanske lite för vanlig 
Gillar man mörkare träslag så varför inte, valnöt är ganska läckert.
En svart blankslipad o behandlad granitskiva vore nog fint i det köket. Rikligt med belysning så kommer det inte kännas så mörkt.
Gillar man mörkare träslag så varför inte, valnöt är ganska läckert.
En svart blankslipad o behandlad granitskiva vore nog fint i det köket. Rikligt med belysning så kommer det inte kännas så mörkt.
Jag gillar ljusa färgar. Jag fattar inte att svart är så populärt idag. Särskilt på vintern ser man att ett ljust kök livar upp. Dessutom syns vattenstänk och annat mycket bättre på mörka ytor.
Om ni absolut vill ha mörka färger, kan det vara en bra idé att sätta spotar i taket. Det sänker visserlgien taket några centimeter men det blir så mycket ljusare.....
Om ni absolut vill ha mörka färger, kan det vara en bra idé att sätta spotar i taket. Det sänker visserlgien taket några centimeter men det blir så mycket ljusare.....
Klicka här för att svara