Jönk
Hejsan!

Har precis köpt hus och planeringen är i full gång!
I poolrummet (uppvärmt med jordvärme och i halvetage under mark) finns denna öppna spis. Förra ägarna har inte velat elda i poolrummet och jag förstår inte heller varför jag skulle vilja elda, i alla fall inte med ved. Funderar därför på vad som ska göras med denna - alla tips och tricks är välkomna!

Det känns tråkigt att riva den när den annars är i bra skick!

• Öppen spis i ett poolrum med svart tegel, staplat ved, två fåtöljer och ett bord framför. Väggen är målad i blå nyans.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jönk Jönk skrev:
Hejsan!

Har precis köpt hus och planeringen är i full gång!
I poolrummet (uppvärmt med jordvärme och i halvetage under mark) finns denna öppna spis. Förra ägarna har inte velat elda i poolrummet och jag förstår inte heller varför jag skulle vilja elda, i alla fall inte med ved. Funderar därför på vad som ska göras med denna - alla tips och tricks är välkomna!

Det känns tråkigt att riva den när den annars är i bra skick!
Hur går murstocken på våningen ovan? Kan du tar bort murstocken i poolrummet, utan, att det påverkar våningen ovanför?

Om jag inte hade planer att elda, hade jag själv låtit det vara som det är.

Jönk
Våningen ovanför borde inte påverkas särskilt mycket, men om jag får välja behåller jag gärna murstock osv. För att slippa både stora ingrepp och att inte ta bort något som nästa ägare kanske vill ha.

Det jag funderar på är väl om dekorationseld vore brukligt och smidigt att ändra till, eller på något annat sätt utnyttja ytan. Bygga in en vinkyl?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.