Hej forumet!

Jag skulle vilja ha tips på hur vi kan fixa till den här delen av trädgården på ett hyfsat billigt sätt. Jag är halvhändig och inte rädd för att jobba.

På sidan av vårt hus har vi en gång upp till baksidan. Den är ca 10 meter lång och höjdskillnaden är 2 meter. De slipers som vi har är helt slut, funkar bra för getingar att bygga bo i men inte till mycket annat. Häcken på sidan vill vi ha kvar för det är ett bra insynsskydd mot grannarna. Höjden på "rabatterna" (åtminstone den till höger) måste också behållas för det är höjden på grannens tomt.

En tanke jag har haft är att bara ta bort slipers, köpa material för att fylla igen där gången är idag och göra en slänt med gräs eller växter. Sen kan jag bygga en trappa i trä som går på slänten/i. Vet inte om jorden kommer att rinna bort över tid eller om det finns andra problem.

Är det någon där ute som har kreativa idéer kring vad man kan göra med en sån här del av trädgården?

• Trappa av järnvägsslipers i en blommande trädgård, klippa i bakgrunden, solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag tänker hyfsat billigt:
  • Ta bort all slipers och marksten
  • Bygg ny stödmur i framkant av impregnerat byggtimmer
  • Fyll upp det som behövs med jord/massor
  • Återanvänd markstenen och gör en lite sluttande gång

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.