Är det nån som ha några bra tips på uttag i ram där det är 230 volts kontakt till ena dosan och tex nätverk i andra dosan ( dosorna sitter i hop) Men helt av allt skulle jag vilja ha en sådan smart enhet som man kan byta från tex nätverkskontakt till nåt annat och om man inte har nåt man ska koppla in där så kan man sätta en slät "skiva" i stället så man slipper att se ett hål in till dosan... Hoppas ni förstår min luddiga förklaring

Det finns täckbrickor också.

Tack tack.. Nu ska jag bara hitta nån som säljer dessa i jönköping... Tckbricka e ju bra, då kan man ju borra in vilka sorts uttag man vill ha ;)

Tack tack

Finns nog på de flesta byggmarknader.

Om du vill matcha hur uttagen ser ut med resten av huset så finns samma lösning också i andras tillverkares sortiment. Tex Elko (ovanstående är Eljo). Mina har jag köpt på Clas Ohlson.

Fast jag sätter hellre ett eller två vanliga dubbeluttag lite bredvid nätverkuttaget. Ett enkelt eluttag är ganska begränsat.

Redigerat:
Kvittar om man kör dubbel trippel eller enkel, uttagen räcker aldrig ändå ;) Hmm, handlade lite idag, men är jag van vid lågpris grejjer eller vara detta extremt dyrt? Det blev elko 6 st dubbelramar, 6 st enkla jordade uttag, 5 täckbrickor och 1 dubbelt nätverksuttag. 1350 spänn...

durt, sa räven;) men antar att urvalet är begränsat om du vill hålla dig till samma enheter som du hade förut.

Kjell G

(durt=dyrt på västgöta-dialekt)

Detta var för mig en stor anledninga att välja Eljo Senso, för i den serien finns det trevliga diagonala dubbeluttaget, som får plats i en enfacksram. Det gör att jag vid skrivbordet kan ha en femfacksram med både två nätverksuttag samt 8 jordade uttag. Bra vid TV'n också, där sitter det en liknande konstruktion men med nätverk, antenn och 6 eluttag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.