Gallergrindar skulle man ha för att få volym på lasten, fast att köpa tror jag inte är ett alternativ.

Funderade förut på att bygga en kåpa men insåg att det skulle bli väldigt tungt och släpet är redan idag nog tungdraget.

O nu är jag nyfiken på vad det är för släp TS har när Svensson har småpluttar bara

Daniel_N skrev:
Kan inte fatta att du inte behöver grindar? Även om släpet har en stor bottenarea så är det ju fortfarande sämre än ett litet släp m grind så snart det gäller ris, grenar, ved, möbler/flytt etc. Kör man bara grus och plank kanske det kvittar. Jag tycker att det är lite synd att investera i ett fint släp coh sen inte kunna ha nytta av det "fullt ut". Men du slipper om du inte vill;)

PS: kan rekommendera ett kapell, det ökar användningsområdet ytterligare. Inget vidare för ris och grenar dock.
Faktiskt är det bara när jag kör vedkubbar som jag skulle behöva högre lämmar. Kör jag ris så lägger jag bara allt på en hög och drar två breda spännband över lasset + nät för syns skulle. Tror faktiskt inte jag får på mer med grindar ärligt talat högen brukar bli 1,5 m hög ungefär, nedspänd.

Kapell saknar jag ibland (hade ju det på Transiten pre-släpet) - jäkligt smidigt att kunna ha saker torrt därunder oavsett om det är skräp eller byggvaror. Tyvärr är det fruktansvärt dyrt till Anssemssläpet.

ullberg
Lutte skrev:
O nu är jag nyfiken på vad det är för släp TS har när Svensson har småpluttar bara
...som flera andra här har jag ett Anssems PSX3000-325. Det blev härom året lite poppis att hämta ett på http://www.ppanhaengercenter.com/, blir fint hämtpris där.... Fast jag hittade mitt i buschen norr om Karlstad för flera år sedan...

MathiasS skrev:
...som flera andra här har jag ett Anssems PSX3000-325. Det blev härom året lite poppis att hämta ett på [länk], blir fint hämtpris där.... Fast jag hittade mitt i buschen norr om Karlstad för flera år sedan...
Och jag som trodde du hade ett riktigt släp ;)
Mitt är nedreggat till 3500Kg så jag kan ha "vanlig" handske.

Drömmer fortfarande om en egen BE trailer.....

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snickrade egna grindar till kärran som spänns ihop med flaklås samt ett skruvstift per långsida som håller den på plats så den inte hoppar i flaket. Köpte virket hos en som sågar bräder som hobby för 80kr skruvade ihop grindarna med vvs skruv samt köpte en burk slipersolja från biltema som jag målar på grindarna vartannat år. Har haft grindarna i 5 år nu och det har blivit många vedlass och turer till tippen med dessa grindar som funkar klockrent.

Mvh

ullberg
MathiasS skrev:
Drömmer fortfarande om en egen BE trailer.....
Gör drömmen till verklighet så kan jag köpa ditt Anssems, förstod det som att du fick det billigt, så det kan ju inte bli dyrt i tredje hand ;)

/U

Jag har också tänkt göra egna av tryckt virke, men det är klart att nätgrindar är att föredra.

Alla borde ha en: 6_BE_Trailer_028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag köpte sheizebillig men du kommer få betala mitt inköpspris + skatt och försäkring under alla år jag haft det + straffskatt för att du är elak men det kommer fortfarande vara ett ok pris jämfört med ockerpriserna på blocket. Tyvärr kommer jag googla BE trailers i 20 år till.

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Men detta är ett forum på internet, vad jag har förstått så är meningen med ett sådant här forum att det är levande oavsett om det skapades igår eller som i detta fallet för 3 år sedan!
Jag hittade detta forum (och än så läge det enda) för jag är själv ut efter galvade nätgrindar till mitt lilla släp. Och jag trodde också att det skulle finnas några tillverkare runt om i landet men har bara hittat MFT produkter, visserligen så håller de ett inte allt för högt pris

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Jag köpte på MFT produkter 4000 inkl moms och frakt.
Iofs till ett litet släp på 250x125 men ändå.
Riktigt fina grindar.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Som mitt då ungefär det är ca. 260x130
När köpte du ditt? Jag fick samma pris nu 4000:- men inget prat om frakt

Redigerat:
MathiasS skrev:
...som flera andra här har jag ett Anssems PSX3000-325. Det blev härom året lite poppis att hämta ett på [länk], blir fint hämtpris där.... Fast jag hittade mitt i buschen norr om Karlstad för flera år sedan...
Schysst släp! Såg riktigt redigt, är det ett helalu?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.