812 läst ·
2 svar
812 läst
2 svar
Tips på tegel
Vi ska lägga om taket på vår villa från 1920. I dagsläget ligger det betongpannor på, som dels har tappat färgen och nu är äckelrosa i tonen, och dels är mossiga som fasen pga den ruggade ytan. Jag gillar inte betongpannor (kanske framgår...) 
Vi kommer nu att lägga tegel, vanligt ofärgat tegel, vilket jag tycker är väldigt vackert på äldre hus.
Min fråga till forumet: Var hittar vi bra priser på tegel? Alla tips är välkomna!
Vi kommer nu att lägga tegel, vanligt ofärgat tegel, vilket jag tycker är väldigt vackert på äldre hus.
Min fråga till forumet: Var hittar vi bra priser på tegel? Alla tips är välkomna!
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
I Sverige finns väl bara Vittinge kvar
, en eller två kupigt T11 (jag valde två kupigt på mitt 20 tals hus). Är dyrare än betong. Finns på kampanj ibland. Annars finns det tyska och danska pannor av tegel.
Begagnade finns hos tex Hedenstedt i Trosa, taktegel.se. ca 200kr/m2. Gammalt tegel som inte gått sönder än lär hålla väldigt länge!
Begagnade finns hos tex Hedenstedt i Trosa, taktegel.se. ca 200kr/m2. Gammalt tegel som inte gått sönder än lär hålla väldigt länge!
Ja, att det är dyrare än betong är klart. Men det känns som en ganska liten kostnadsökning i det stora hela jfrt med vad totalen är när det blir så mycket snyggare.G OMathson skrev:I Sverige finns väl bara Vittinge kvar, en eller två kupigt T11 (jag valde två kupigt på mitt 20 tals hus). Är dyrare än betong. Finns på kampanj ibland. Annars finns det tyska och danska pannor av tegel.
Begagnade finns hos tex Hedenstedt i Trosa, taktegel.se. ca 200kr/m2. Gammalt tegel som inte gått sönder än lär hålla väldigt länge!
Tips på bra återförsäljare?
Klicka här för att svara