Ett förslag är att sätta upp en tamp. Skuggorna kring tampen tar bort en del ojämnheter i väggarna. Men om den blir diskret........ mnja, kanske inte.
 
Gör en strut som bagaren fylld med husfix i rätt konsistens, sen spritsar du hålrummet mellan vägg och tak. Husfix kan övermålas med silikatfärg om det är den färgtyp du har i källaren idag.
 
Lår det vara lite glipor. Vi satte på fusktegel på vår murstock och eftersom denna blev något mindre och dessutom ojämn så var jag lite tveksam om det skulle bli bra med taklister. Satte dock bara den emot och glipan är ganska stor, ingen ser detta idag (inte ens jag).

Denna bild visar hur det blev även om det inte fokuserar på själva taklisten.
http://hus.jarkeborn.se/index.php?option=content&task=view&id=13&Itemid=30
OBS. Sajten håller på att byggas upp!!
 
Annars kan du ju alltid sätta en taklist och fylla glipan mot väggen med byggsilikon (övermålningsbar !) samt måla hela rasket...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.