Hej,
Först och främst, det är inte jag som valt ytskikt på väggen, jag hade gjort det något mer praktiskt
Är det någon som har nåt bra tips på vad man kan göra för att skydda väggen från stänk?
Behöver inte vara supersnyggt, utan prioriterar funktion istället.
Släng fram alla era tips!
Tack
Först och främst, det är inte jag som valt ytskikt på väggen, jag hade gjort det något mer praktiskt
Är det någon som har nåt bra tips på vad man kan göra för att skydda väggen från stänk?
Behöver inte vara supersnyggt, utan prioriterar funktion istället.
Släng fram alla era tips!
Tack
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betsat trä? :x
En glasskiva, som sagt, jag kan inte komma på nåt annat som fungerar utan större åthävor.
En glasskiva, som sagt, jag kan inte komma på nåt annat som fungerar utan större åthävor.
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Prata med en plåtslagare och skaffa en bit rostfri plåt. Han klipper till det mått du vill ha och du limmar upp med ett bra lim. Klart på 5 min. Har själv rostfritt längst med hela bänkskivan. Kostade kanske 1000 kr. om du bara ska ha vid hällen bode det inte bli många lappar. Testa med att komma med en stor påse bullar.
En sådan här skiva, tänkt för ändamålet och överkomligt pris,
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/20335120/
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/20335120/
Tack för era svar!
Har själv funderat i banorna med antingen rostfritt eller glas.
Jag funderar dock på alternativ till fastsättning just med tanke på att inte göra ingrepp på väggen.
Japp, det är betsat trä, hela väggen är det.
Det är lite annorlunda design här kan man säga.
Snygg helhet, men opraktiskt i just det där utrymmet
Har själv funderat i banorna med antingen rostfritt eller glas.
Jag funderar dock på alternativ till fastsättning just med tanke på att inte göra ingrepp på väggen.
Japp, det är betsat trä, hela väggen är det.
Det är lite annorlunda design här kan man säga.
Snygg helhet, men opraktiskt i just det där utrymmet
Produkter som diskuteras: "limpistol"
Limpistoler
Limpistoler använder smältlim i stavar som värms upp inuti pistolen och appliceras sedan smidigt genom ett tryck på avtryckaren. Idealiska för hantverk, reparationer, dekorationer och till och med lätta byggapplikationer, de är oumbärliga
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Glas, saknar det i nya köket. Gamla köket satte jag det i, fönsterputs och det var rent!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden