Letar efter ett nytt matbord, och lutar åt ett runt bord. Köket är inte speciellt stort, och vi är bara två som använder det normalt, så det kan vara ganska litet. Men vill att man kan förlänga det vid behov, så att man kan sitta flera personer utan att det blir trångt på bordet (för middagar eller spelkvällar).

Någon som har några tips? Budgeten beror på hur snyggt och praktiskt bordet är, men upp till kanske 10.000 kr eller så.

Bygg ett själv!

• Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
Jag kanske valde fel forum-del? Jag är alltså enbart intresserad av att köpa, inte bygga.

ingen större fara. Ibland kan det bara vara idé att tänka utanför boxen och upptäcka att man kan göra mer själv än man tror!

Nå. För att svara på din fråga — runda bord som går att dra isär och lägga extraskivor i var vanliga förr. Hittar du inget på våra vanligaste möbelvaruhus så ut och scouta på second hand-affärer och på Blocket/Tradera. Det kan förstås bli lite renoverings- och/eller moddningsbehov på det du hittar, men sånt är ju bara kul.

BirgitS
  • Gilla
jimih och 1 till
  • Laddar…
Tack för tipsen hörrni. :)
Jag plöjde igenom typ fem olika butiker igår, och fastnade för ett marmorbord från Mio. Ej förlängningsbart, men man kan inte få allt...

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.