P
Jag är lite sugen på att införskaffa en klyvsåg till klyvning av lister, passbitar o.dyl. Inga grova saker mao.
Jag har två krav;

1. Proffskvalitet. Inget sparapengarpåstoratyskabyggvaruhusetellertillverkaeget-smäck!
2. Nätt format. Gott om plats i bilen är det ont om.

Jag har redan en DW712 och en SYM70, så kap/ger/klyvkombinationsmaskiner är ointressanta. Det skall vara en dedikerad klyvsåg.

Några tips, någon?
 
DW744 och kollar du trådarna här så finner du en hel del info om den

/Kent
 
Bosch GTS10 med tillhörande bord.

Zephir
 
P
Jag fick höra idag att man har slutat med 744:an pga återkommande problem med motorn. Synd, för den hade blivit en het kandidat annars.
Boschen ser också fin ut, men är dessvärre lite väl stor. DeWalten var på gränsen till vad jag skulle kunna acceptera.
Festools modulsystem är smart, men så vitt jag förstår så passar inte TS55:an i sågbordsmodulen? Den känns lite galet att köpa en till sänksåg..
Har någon sågat med dena variant? Stabil?

 
ACME skrev:
Jag fick höra idag att man har slutat med 744:an pga återkommande problem med motorn. Synd, för den hade blivit en het kandidat annars.
Boschen ser också fin ut, men är dessvärre lite väl stor. DeWalten var på gränsen till vad jag skulle kunna acceptera.
Festools modulsystem är smart, men så vitt jag förstår så passar inte TS55:an i sågbordsmodulen? Den känns lite galet att köpa en till sänksåg..
Har någon sågat med dena variant? Stabil?
Enl. va jag fick höra har den tillfälligt utgått ur sortimentet, men kmr tillbaka under våren med ny och bättre motor.
 
ACME: Det stämmer att TS55 inte passar i Basis 2 men det finns en modul för den också: http://www.festool.net/mediandoweb/...EE_GROUP=3687&PARENT=1662&AKTIVPROD=1. Fast igentligen finns det två moduler en till Basis och en till CMS, den till Basis har beställningsnumer 493955 och den andra har 443359, skillnaden ska tydligen vara hur anhållet sitter fast. Har för mig att priset är ca 3000 kronor men jag kan minnas fel.

Om man vill kolla skillnaderna mellan dem gå in på Festools svenska sida och klicka på service - reservdelskatalog.

/Kent
 
Elektra Beckum har en modell som heter PK 200. Den är rent ut sagt snordyr med tanke på den mycket blygsamma specen. Men den gör kanske det den kan riktigt bra. Liten är den iaf.

Zephir
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.