Hej.
Hittade en bild på en smart och snygg lösning för brickor på blocket.
Jag tänkte jag skickar upp bilden här och bjuder in andra att fylla på med sina små och trevliga tips för att ge pricken över i på sitt kök..
Hittade en bild på en smart och snygg lösning för brickor på blocket.
Jag tänkte jag skickar upp bilden här och bjuder in andra att fylla på med sina små och trevliga tips för att ge pricken över i på sitt kök..
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Fast då kan man inte välja att enbart öppna den nedre luckan, till slut vill man väl byta påse i sopkärlet...
Nej, jag tror på en lösning med inbyggd bluetooth så man kan styra det via telefonen, bara för att liksom!
Eller så lär man sig efter ett par oplanerade städpass att inte glömma att dra ut den nedre lådan
Nej, jag tror på en lösning med inbyggd bluetooth så man kan styra det via telefonen, bara för att liksom!
Eller så lär man sig efter ett par oplanerade städpass att inte glömma att dra ut den nedre lådan
Kul idé!
Skruva fast en liten "klack" på undersidan av skärbrädan så att den sticker ner i den undre lådan en cm eller två (klacken skall bara ta i den undre fronten, inte något annat). När man då drar ut den övre lådan så dras den undre med ut, och man kan även öppna den undre separat för att slänga annat eller byta påse.
Skruva fast en liten "klack" på undersidan av skärbrädan så att den sticker ner i den undre lådan en cm eller två (klacken skall bara ta i den undre fronten, inte något annat). När man då drar ut den övre lådan så dras den undre med ut, och man kan även öppna den undre separat för att slänga annat eller byta påse.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om man nu ändå använder en liten lös skärbräda att hacka löken på, som bilden visar,
faller väl nyttan av den utdragbara brädan med hålet?
Den utdragbara "skärbrädan" går ju ändå inte att göra ren utan att man slabbar ner hela köket
faller väl nyttan av den utdragbara brädan med hålet?
Den utdragbara "skärbrädan" går ju ändå inte att göra ren utan att man slabbar ner hela köket
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 313 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 313 inlägg
Utdragsskärbrädor är ett otyg oavsett hur smarta lösningar man har för avfallet. Sämre arbetshöjd och bökiga att rengöra. Utdragsskiva kan väl möjligen motiveras som extra avställningsyta om man har ont om bänkyta.
Gömma eluttagen i bänklådor är en bra idé. Såg ett TV-program där byggaren hade alla köksmaskiner i lådor redan ikopplade. Upp med mixern och starta direkt. Målet var det totalrena köket utan pryar, så alla som försöker gömma lampor och sånt, eller inte gillar att brödrosten står där....
Mvh Calle
Mvh Calle
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 313 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 313 inlägg