Nej, jag har reviderat min uppfattning också efter att ha zoomat in bilden. Håller med om att det ser utsatt vara gjutjärn i golvet också.

Frågan är ju om hur lång stammen är och om det kanske är mer än vi ser som bör bytas. Då blir det klart mer omfattande.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, men åldersavdraget på det där torde väl vara närmare 100% ?
Nästan men inte riktigt. Försäkringsbolaget har varit jättebra och tydliga. Men de har inga rörläggare att låna ut
 
mexitegel mexitegel skrev:
Nej, jag har reviderat min uppfattning också efter att ha zoomat in bilden. Håller med om att det ser utsatt vara gjutjärn i golvet också.

Frågan är ju om hur lång stammen är och om det kanske är mer än vi ser som bör bytas. Då blir det klart mer omfattande.
Vi vet ungefär hur mycket som ska bytas. Vi hade en mycket hjälpsam besiktningsman här som kollade. Dock var de rörläggare han rekommenderade upptagna.
Det rör sig om en till två dagars jobb.
 
Krilleman krilleman_215 skrev:
Oj, det där satt trångt till! Jag skulle ta i ganska stort timmässigt för att lämna pris på detta pga av att det sitter så illa till.

Kommer man åt att kapa med tigersåg upptill och nertill?

Jag tror inte det är plast neråt, det ser ut som gjutjärn! Endast plast till höger vad jag ser.
Det är gjutjärn hela vägen ner. Och det ser nog trängre ut än vad det är. Pratade med en rörläggare (som inte har tid förrän semestern) och han har gjort många jobb i området. En till två dagar uppskattade han.
 
Krilleman
1-2 dagar är gott om tid för detta arbetet.

Har du en egen tigersåg och får plats med maskinen att kapa på raksträckor?

Alltså inte i muff, utan du måste få minst 3-4cm rakt rör att ansluta på.
 
Krilleman krilleman_215 skrev:
1-2 dagar är gott om tid för detta arbetet.

Har du en egen tigersåg och får plats med maskinen att kapa på raksträckor?

Alltså inte i muff, utan du måste få minst 3-4cm rakt rör att ansluta på.
Nej, jag har ngen tigersåg. Men det borde väl rörläggaren ha? Vill som sagt inte göra det själv.
 
Krilleman
Då är det väl bara att du beställer arbetet.

Jag tror också du med fördel kan köra det på löpande räkning.
 
Krilleman krilleman_215 skrev:
Då är det väl bara att du beställer arbetet.

Jag tror också du med fördel kan köra det på löpande räkning.
Ja absolut! Skrev bara här för att få tips på duktiga rörläggare
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.