Hej!
Jag behöver byta ut min nuvarande värmepump till poolen då den slutade fungera som den ska redan i augusti förra året. Den bara bildar is i lamellerna direkt när den startas och fläkten går aldrig igång – jag har testat att stänga av den över natten utan resultat.

Poolen är nedgrävd, 3 x 6 meter och 1,5 meter djup (ca 27 m³). Jag har fått en offert från en firma på en Premium Pro 11 för 29 900 kr, men det känns ganska dyrt. Jag har även CEE 3-pol (230V) kontaktdragning idag.

Jag undrar:
Har någon tips på en bra och prisvärd värmepump för min poolstorlek?

Är t.ex. Hydro-Pro Inverter eller Swim & Fun Inverter ett bra alternativ?

Något särskilt jag bör tänka på vid köp/installation?

Alla tips uppskattas – både kring specifika modeller och var man kan hitta bäst pris just nu!

Tack på förhand!

• Gilla
mr_majzoo
  • Laddar…
  • Gilla
P-hus
  • Laddar…
Dede77 Dede77 skrev:
Vet inte om det fortfarande är samma märke men hade en mindre variant härifrån som snurrat på sedan 2014.
[länk]
tack! hur stor är din pool samt vilken valde du?

Min pool var bara på runt 10 kubik så hade deras minsta på 3kW.
En standard on/off så ingen inverterfunktion.

• Gilla
P-hus
  • Laddar…
P-hus P-hus skrev:
Hej!
Jag behöver byta ut min nuvarande värmepump till poolen då den slutade fungera som den ska redan i augusti förra året. Den bara bildar is i lamellerna direkt när den startas och fläkten går aldrig igång – jag har testat att stänga av den över natten utan resultat.

Poolen är nedgrävd, 3 x 6 meter och 1,5 meter djup (ca 27 m³). Jag har fått en offert från en firma på en Premium Pro 11 för 29 900 kr, men det känns ganska dyrt. Jag har även CEE 3-pol (230V) kontaktdragning idag.

Jag undrar:
Har någon tips på en bra och prisvärd värmepump för min poolstorlek?

Är t.ex. Hydro-Pro Inverter eller Swim & Fun Inverter ett bra alternativ?

Något särskilt jag bör tänka på vid köp/installation?

Alla tips uppskattas – både kring specifika modeller och var man kan hitta bäst pris just nu!

Tack på förhand!
Var i landet bor du?

J Josth skrev:
Var i landet bor du?
Stockholm

Södra sidan av stan?

J Josth skrev:
Södra sidan av stan?
Norrort

Jag tänker på TS Comfort i Nykvarn. De jobbar mest med luftvärmepumpar men har även ett par poolvärmepumpar i sortimentet för bra pris. Normalt jobbar de bara i södra Stockholm men för poolvärmepumpar står det att man kan få de utkörda i hela "StorStockholm". https://comfortab.se/installation/

• Gilla
P-hus
  • Laddar…
J Josth skrev:
Jag tänker på TS Comfort i Nykvarn. De jobbar mest med luftvärmepumpar men har även ett par poolvärmepumpar i sortimentet för bra pris. Normalt jobbar de bara i södra Stockholm men för poolvärmepumpar står det att man kan få de utkörda i hela "StorStockholm". [länk]
Tack för tipset! ska kolla med dem!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.