Som rubriken lyder. Ikea o byggvaruhusen har ju prisvärda färdigkapade laminatbänkar men ingen har det jag söker. Ikea´s är 40mm tjocka, deras tunnare på 30mm är 3000mm som maxlängd. Byggvaruhusen har också max 3000mm. Renoveringstokiga Sverige och så begränsat utbud av bänkskivor? Okej, jag kan "specialbeställa" en laminatskiva men ack så ickeprisvärt - men kanske enda lösningen...om ingen här på forumet kan komma med bra tips .) (nej kan inte skarva två skivor)

Mikael_L
Måste den vara 30mm? Går 26 eller 28 mm också bra?

http://www.bauhaus.se/search/?q=bänkskiva
Sen har Bauhaus resopals sortiment av laminatskivor, som jag vill minnas är 28mm tjocka.
Finns i 620 och 900mm bredd och 3,6 eller 4 meters längd.

Och inte så tokigt pris heller.

Vi har Resopal Graphit mirage från Bauhaus i köket.
Det blev denna främst för att vi kunde få bredare än 600 utan att ruinera oss.

Mikael_L skrev:
Måste den vara 30mm? Går 26 eller 28 mm också bra?

[länk]
Sen har Bauhaus resopals sortiment av laminatskivor, som jag vill minnas är 28mm tjocka.
Finns i 620 och 900mm bredd och 3,6 eller 4 meters längd.

Och inte så tokigt pris heller.

Vi har Resopal Graphit mirage från Bauhaus i köket.
Det blev denna främst för att vi kunde få bredare än 600 utan att ruinera oss.
Toppen! Skall undersökas! 28mm funkar bra. (Skumt att man inte får några sökträffar på "laminat" på bauhaus hemsida)

Mikael_L
Jag försökte också.

Men deras hemsida suger getpung, faktiskt. :)

• Gilla
Hammer_SWE
  • Laddar…
Vår 4 meters från Ikea kostade 2000:-, med frakt har jag för mig.

Dock lång leveranstid.

jkarlberg skrev:
Vår 4 meters från Ikea kostade 2000:-, med frakt har jag för mig.

Dock lång leveranstid.
Men visst är den då tjockare än ca 30mm? ...Ikea´s är väl 40mm när vi pratar längre bänkar än 3000mm.

MMR skrev:
Hornbach har 30mm på 4,10 m. Det är dessa de har vill jag minnas: [länk]
Perfa, ska kolla hos dem också!

Mikael_L
Jag var på bauhaus igår, så då kunde jag kolla.
De har 28mm tjocka laminatbänkskivor i 3650mm längd och 600 + något (620?) mm bredd. Som beställning 900 mm bredd.

Mikael_L skrev:
Jag var på bauhaus igår, så då kunde jag kolla.
De har 28mm tjocka laminatbänkskivor i 3650mm längd och 600 + något (620?) mm bredd. Som beställning 900 mm bredd.
Man tackar! Perfekt längd för mig. Du råkade inte se nån prislapp?
Du passade väl på att berätta vad du tyckte om deras hemsida? ;) Gnägg

Jag var idag på Hornbach, de hade som MMR skrev laminatbänkar på 4100mm, 29mm höga, samt 40(?)mm. Fanns en hel del att välja på, mönster alltså. 300kr per löpmeter, känns som mkt prisvärt.

Har t.o.m. för mig att en del av sortimentet är billigare än så, inbillar mig att 4100 mm kostat 890 eller så

Mikael_L
En nästan 1 år gammal bild från Bauhaus. Om priset är samma idag har jag ingen aning om.
grapite-mirage.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

329:- är meterpriset vid kapad skiva.

Mikael_L skrev:
En nästan 1 år gammal bild från Bauhaus. Om priset är samma idag har jag ingen aning om.

329:- är meterpriset vid kapad skiva.
Toppen, Typ samma pris som Hornbach, Ska kolla på Bauhaus också o se deras utbud av mönster.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.