1 537 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Tips på plugg och skruv
Hej!
Ny borrhammare GBH 2-28 DV inhandlad. Vårat hus har lättbetongväggar och bjälklagen är armerad betong. Med andra ord används borrhammaren mycket när det väl ska sättas upp något. Tänkte köpa på mig lite vettiga plugg och skruvar i olika dimension för de material jag borrar i. Har ni tips på bra plugg (nylon?) och tillhörande skruv?
Tack på förhand.
Ny borrhammare GBH 2-28 DV inhandlad. Vårat hus har lättbetongväggar och bjälklagen är armerad betong. Med andra ord används borrhammaren mycket när det väl ska sättas upp något. Tänkte köpa på mig lite vettiga plugg och skruvar i olika dimension för de material jag borrar i. Har ni tips på bra plugg (nylon?) och tillhörande skruv?
Tack på förhand.
Med Fischer UX (kan ev ersättas med SX om du inte ska använda i hålsten o.dyl) och GB vågar jag påstå att du löser det mesta, inte dom billigaste men riktigt bra. Vad gäller skruv så hänger det på plugg och vad som ska hängas så det är svårare att rekommendera.
Tänker du montera mycket i bjälklagen? Annars kommer du inte att använda borrhammaren så mycket.brevik skrev:
För att borra hål i lättbetong räcker det med en vanlig skruvdragare; det är lättare än att borra i trä. Med borrhammaren är du rakt igenom väggen innan du hinner släppa avtryckaren.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden