Hejsan, har ett 2-plans nybygge på knappa 200kvm boyta varav övervåning har ett rum på ca 40kvm. Detta rum tänkte jag att man skulle använda som rekreationsrum med biljardbord och "party party" typ. Men då jag nyss blivit pappa och kommit på andra tankar så vill jag se om jag kan få till en schyst ny planlösning istället och dela upp ytan till 2 nya rum och kanske något mer. Jag tror även detta gör huset mer värt vid eventuell försäljning om det kommer till det. Så istället för 3 stora rum + 1 jätterum så huset får totalt 5 stora rum och eventuellt ny förvaring vilket vi behöver.

Bifogar en ritning på rummet så ni ser placering på fönster och radiatorer.

Hoppas någon här har tid att assistera. :) Tack!

• Planlösning-övervåning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En variant kan väl vara så här:

• untitled.JPG
Inte helt fel! Stora rum, och man slipper dela på fönstrena ut mot gatan då det är för smalt mellan fönstrena för att få till en vägg som går därifrån. Samt man slipper flytta eller dela upp den stora radiatorn oxå. Tack :)

En siddiskussion möjligen vore, vad tror ni att det kostar att göra detta om man tar in en firma? Hur lång tid tar det att snickra upp dessa väggar? själva tapesteringen, listar och målningen kan jag göra själv.

Idag är det redan ett stort golv, kan man sätta väggen rakt över govlet eller bör man kapa det så man i ena av rummen i framtiden kan lossa golvet och byta det om det behövs?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.