8 681 läst ·
10 svar
9k läst
10 svar
Tips på Makita skruvdragare till bra pris? Vilken modell?
Jag hittade dfd484 med batterier på proffsmagasinet lite billigare än Hornbach och prismatchade där. Säkert inget kanonpris så, men hade inte riktigt tid att vänta mer.H HM2020 skrev:
DDF484 om du ska ha borrmaskin.H HM2020 skrev:
Ska du skruva rekommenderar jag en slagskruvdragare DTD171Z är Makitas bästa inom 18V om jag tolkat det rätt.
Tyckte det räckte med DDF484 tills jag testade slagskruvdragare.
Slinter inte lika lätt i skruvskallen och vrider inte sönder handleden när man drar stora skruv
Edit: Jäkla väsen när man använder slagskruvdragare, är väl enda nackdelen.
Så när jag ska dra småskruv så blir det DDF484.
Bra att ha olika bits i maskinerna och byta maskin istället för bits
Kanske bättre att köpa bägge maskinerna dåTCG skrev:
DDF484 om du ska ha borrmaskin.
Ska du skruva rekommenderar jag en slagskruvdragare DTD171Z är Makitas bästa inom 18V om jag tolkat det rätt.
Slinter inte lika lätt i skruvskallen och vrider inte sönder handleden när man drar stora skruv
Bra att ha olika bits i maskinerna och byta maskin istället för bits![]()
H HM2020 skrev:
H hjige skrev:
TCG skrev:
H HM2020 skrev:
Men alltså... Nu får ni väl ge er? Vad heter tråden?X xxx.maws skrev:
De e inte ovanligt att folk frågar efter bästa pris på produkt han\hon är på jakt efter, det händer även att man frågar om vilken produkt som är "bäst". Rent tekniskt hör det troligen inte hemma i tråden men ramarna är i grunden ganska defusa. Man tillåter viss OT men i vilken omfattning är det nog bara admin som kan avgöra.C Chentin skrev:
En idé kan vara att anmäla poster man anser inte passar in så får admin bestämma vad som ska göras. Det är såklart inte häller dumt att posta som du gjorde men många folk bryr sig inte om sådant, jag menar vem är du att säga till dem vad de får och inte får göra
Visst får man en hel del nonsens mail från denna tråden men då och då dyker det faktiskt upp något riktigt bra med!
Då kan man välja oljeslagskruvdragare Makita dts141z, mycket tystare än dtd171 men fortfarande väldigt stark och skonsam mot handleden...TCG skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 424 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 424 inlägg
För normalt snickar och byggjobb nej, Ska du borra isborr, skruva limträ eller borra mycket med stora dosfräsar kanske.H Highbeam skrev:
Jag tycker 484 är nog stor och klumpig som den är och skulle inte vilja ha en större bara för att klara vissa sällan moment bättre men det är bara min åsikt.
Klicka här för att svara