Hej, vad tror ni om den här borr/skruvdragaren? Har ni några bättre förslag i samma prisklass eller billigare?
Använder mycket sällan denna typ av maskiner men har tänkt att köpa något som håller en längre tid.

https://www.bauhaus.se/borrskruvdragare-bosch-professional-gsr-10xac-12v-15-2x2-0ah

Vad jag har förstått kan man göra enklare borrningar i betong med den också.

Vilket bitset borde man köpa till?

Tack på förhand.

Att borra i betong med den kan du glömma men för diverse småjobb i trä och andra mjukare material funkar den säkert bra.

Börja med ett valfritt ganska komplett bitset tex https://www.bauhaus.se/bitssats-dew...94893&indexName=nordic_production_sv_products, https://www.bauhaus.se/bitset-bosch...33961&indexName=nordic_production_sv_products eller https://www.bauhaus.se/bitsset-by-b...95871&indexName=nordic_production_sv_products och efterhand som du sliter ut bits kan du köpa i högre kvalite.

H hc95 skrev:
Hej, vad tror ni om den här borr/skruvdragaren? Har ni några bättre förslag i samma prisklass eller billigare?
Använder mycket sällan denna typ av maskiner men har tänkt att köpa något som håller en längre tid.

[länk]

Vad jag har förstått kan man göra enklare borrningar i betong med den också.

Vilket bitset borde man köpa till?

Tack på förhand.
Hej
Har du någon batterimaskin sedan tidigare försök då att hålla dig inom samma "batterifamilj"
Om inte bör det vara läge att hitta ett märke att börja bygga .
Skulle inte tro den duger till mycket i betong är jag rädd.
Maskiner under 18v skulle jag säga är "One trick pony" klarar bara en uppgift.
//Johan

P Prodigys skrev:
Att borra i betong med den kan du glömma men för diverse småjobb i trä och andra mjukare material funkar den säkert bra.

Börja med ett valfritt ganska komplett bitset tex [länk], [länk] eller [länk] och efterhand som du sliter ut bits kan du köpa i högre kvalite.
The_Lexx The_Lexx skrev:
Hej
Har du någon batterimaskin sedan tidigare försök då att hålla dig inom samma "batterifamilj"
Om inte bör det vara läge att hitta ett märke att börja bygga .
Skulle inte tro den duger till mycket i betong är jag rädd.
Maskiner under 18v skulle jag säga är "One trick pony" klarar bara en uppgift.
//Johan
Tack för era svar. Vad har ni för maskiner? Det var någon byggubbe som sa att han hade byggt en hel altan med en sån här. Han varnade från att köpa de gröna bosch av någon anledning.

H hc95 skrev:
Tack för era svar. Vad har ni för maskiner? Det var någon byggubbe som sa att han hade byggt en hel altan med en sån här. Han varnade från att köpa de gröna bosch av någon anledning.
Hej
Grön Bosch = Hobby
Blå Bosch = Pro
På Jobbet använder jag DeWalt det är en trevlig serie men passar inte mina privata behov och plånbok.
Privat har jag gått in för Ryobi One+ en prisvärd serie som har många produkter både för DIY och Trädgård.
//Johan

• Gilla
Nickesågen
  • Laddar…
Magnus E K
Jag har enbart gröna Bosch (skruvdragare, borrhammare, trimmer, gräsklippare, sladdborr/skruvdragare, sladdhyvel) och inte haft några problem med dem. Har använt Ryobi en del hos släktingar men gillar dem mindre (även bortsett från den fula färgen).

Jag har GSR 12V-35 FC (inkl. 4 FlexiClick-adaptrar, 2 x 3,0 Ah-batteri, snabbladdare GAL 12V-40, i L-BOXX 102) tycker den är ganska heltäckande. Gav knappt 2200 för den för några år sen.
Finns även en borrhammartillsats om man behöver borra lite betong. Kanske tveksam prisvärdhet, kostar väl nästan som en OK borrhammare, men ger väl viss smidighet att kunna göra allt med samma verktyg.
Det lite tråkiga är väl kanske att de jag kollat i serien är tillverkat i Kina. Inte att det är något fel på kvalitén, men tycker det bär emot lite stödja diktaturer och kanske tveksamma arbetsvillkor.
Batterierna passar ju även laserpass, arbetsbelysning etc som också är användbara.

J JFrisk skrev:
Jag har GSR 12V-35 FC (inkl. 4 FlexiClick-adaptrar, 2 x 3,0 Ah-batteri, snabbladdare GAL 12V-40, i L-BOXX 102) tycker den är ganska heltäckande. Gav knappt 2200 för den för några år sen.
Finns även en borrhammartillsats om man behöver borra lite betong. Kanske tveksam prisvärdhet, kostar väl nästan som en OK borrhammare, men ger väl viss smidighet att kunna göra allt med samma verktyg.
Det lite tråkiga är väl kanske att de jag kollat i serien är tillverkat i Kina. Inte att det är något fel på kvalitén, men tycker det bär emot lite stödja diktaturer och kanske tveksamma arbetsvillkor.
Batterierna passar ju även laserpass, arbetsbelysning etc som också är användbara.
Hur fan fick du den så billigt? :D

J JFrisk skrev:
Säljs till bra pris på Amazon nu och då. Dock inte haft koll på priserna senaste tiden.
Låg på 3333 just nu. Utan batteri och laddare någon 1000-lapp billigare: [länk]
Är det viktigt att skruvdragen är borstlös? Såg nu att 12v-15 som jag länkade inte var det.

Borstlös ger lite mer kraft och lite längre livstid. Är det något du använder sällan så skulle jag inte fokusera på det om du hittar något med borstar som uppfyller övriga önskemål.
Jag har borstar på de enklare och sedan en borstlös som används nästan enbart att borra med.

Magnus E K
Borstlös borde fungera bättre i explosiv miljö. Min gröna Bosch slår det gnistor i; skulle inte vilja använda den i ett gruvschakt.

Såg att ni tittade på kombi skruvdragare som både kan borra och slå

Jag skulle vilja höja ett varningens finger här och avråda från dessa, köpte en själv och var ganska nöjd till dess att den hängde sig i slag efter tre månader. En gammal elektriker klappade mig på axeln och berättade att "det brukar bli så med dem"

rekommenderar sepparata masikiner

skruvdragare + slagborr med sds borr

Dom är dessutom inte så löjligt dyra som dom va förr...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.