Du bör också välja blandade med högre höjd, även om hon är liten.
Ang. att montera i skivan så är det mindre fuktighetsproblem kring blandaren än hon, jag ser det lite som ett "ickeproblem", välj den ho du vill ha först, sedan hur blandaren är monterad spelar mindre roll.
Hålla rent är inga problem.

Hemmakatten
Det va precis en sådan ho som byggankan har som vi först tittade på och ville ha. Men vi ändrade oss. en så liten ho kan du inte ställa ner något i, den lilla storleken begränsar användandet betydligt. Men det är så vi tycker och vi har nog alla lite olika sätt att arbeta på i köket. Man får helt enkelt tänka efter hur man kommer att använda hon.

En annan anledning till att vi ville ha en mindre ho var att vi trodde att den skulle ta upp en alltför stor yta och bli för dominerande på köksön. Så här med facit i handen kan jag konstatera att den passar bra.

Anledningen till att jag tycker att man skall montera blandaren i bänken istället för i hon är att i billigare varianter av hoar (och diskbänkar) så sitter blandaren enbart fast i den tunna plåten vilket gör att den blir vinglig efter ett tag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.