Är i färd med att lyfta hus (behöver ha koll på nivåer) samt rikta bjälklag. Tips på vettig laser önskas. Helst under 10000

Googla på grön roterande laser med mottagare.
Själv har jag en röd korslaser typ Bosch den har funkat bra men svår att se i dagsljus. Därför grön laser.

Lite beroende på hur du tänkt att använda den så skulle jag rekomendera antingen en krysslaser eller en rotationslaser.

En krysslaser så kan du se själva linjerna och där är det en fördel att dom är gröna för att se så bra som möjligt i dagsljus. I starkt solljus kommer du ändå inte se linjen även om det är mycket bättre än röd laser.
Inomhus är det inte något problem.

BOSCH GLL 80-33 G/AA​

https://www.bauhaus.se/linjelaser-gron-gll-80-33-g-aa

Ska du mest vara ut och det är större avstånd så skulle jag välja en rotationslaser med mottagare tex:

BOSCH PROFESSIONAL GRL 400​

https://www.bauhaus.se/rotationlaser-bosch-professional-grl-400-h-m-lr1

Om du köper en roterande laser eller liknande och skall använde en detektor. Kolla då upp vilka avstånd detektorn funkar på. Vissa funkar inte för nära t.ex.

När jag tänker efter så kommer jag nog mäta inne med tumstock mot lasern. Kanske funkar med röd då? För den är väl billigare?

nikasp
C calvin82 skrev:
När jag tänker efter så kommer jag nog mäta inne med tumstock mot lasern. Kanske funkar med röd då? För den är väl billigare?
Mycket billigare och ja de funkar oftast 10 meter eller mer inne.

Har själv en limit 1210 rotationslaser men såg detta och verkar bra pris.

• 360 graders självnivellerande rotationslaser med stativ och väska, visad med tillbehör och pris på 5509 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
säg att jag kör den inne och utan mottagare. Kanske kan komma undan med ett några tusen?

nikasp
C calvin82 skrev:
säg att jag kör den inne och utan mottagare. Kanske kan komma undan med ett några tusen?
Jag vann precis en Stabila LAX 50 som kommer att bli prima för inomhusjobb. Säljs här på Byggahus för typ 1500 spänn. Har stativ och ett smart stativ/ben men kan spänna mellan golv och tak (max 275 cm).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.