D
Hej,

Behöver tips på en stabil duschstång som kan monteras i hörn.

Gärna en stång i krom som inte behöver fästas i taket.

mvh

D
Inget som har tips på stång?

BirgitS
Jag tror inte att det går att kombinera stabil och utan att den är fäst i hörnet. I alla fall inte utan att det blir en så grov stång att ingen vill ha den av det skälet.

D
Mm jag förstår. Jag vet inte om jag kan ha draperi ännu så jag vill inte göra hål i taket innan jag testat……

BirgitS
Vad menar du med "om du kan ha draperi"?

D
Jag vill ha draperi av några anledningar:

1) Jag hatar att rengöra dörrar av glas, tappar livsgnistan av sånt.

2) enkelt att skapa stor golvyta när barnen är små så den kan få bada i balja

3) billigt

Jag upplyste plattsättaren om att jag vill ha ett väl tilltaget fall, alltså i det övre häradet av vad som rekommenderas (7-20mm/m).

Jag har fått ett väl tilltaget fall men jag tycker det ser ut som att fallet i ytterkant är för litet och i slutet (närmare brunnen) är lite för mycket.

Jag antar att fallet i duschplatsen ska vara jämnt utifrån rekommendationen, dvs att man kan översätta rekommendationen per meter till dm, dvs att fallet ska vara 0,7mm-2mm/dm.

De första dm från ytterkanten av duschplatsen ligger jag nog omkring 0,4-0,5/dm men i slutet av fallet ligger jag nog på drygt 2mm/dm.

(Det är svårt att mäta så små mått)

Jag tänker därför att jag måste provmontera en duschstång för att se om det kommer funka, dvs om jag kan ha stång utan att det rinner vatten utanför duschplatsen.

1. Finns fina borsthuvuden att koppla på skruvdragaren för rengöring av glasväggar :)
2. Finns golvskrapor om lite vatten rinner utanför duschzonen

D
Ah de va du som hade gjort en test, jag har sett bilden förut men kom inte ihåg var eller från vem.

Har du huntonittak på gles? Har funderat på vilken skruv jag ska köra i huntoniten.

richardtenggren
Det finns ju nanobehandlat glas, om det funkar i längden vet jag inte.
@fremax kanske har koll?

Annars så finns det ju bilvårdsprodukter som troligen funkar lika bra i duschen som på bilen :D

D
Jo jag vet att det finns bra rengöringsmetoder, men sammantaget lutar jag mot att det blir draperi.

Men visst är det så att dörrar är mer förlåtande än draperi för fallet?

Typ dörrar monteras 2 cm från golvet och fladdrar inte och draperi ska monteras typ 5 cm från golvet.

hur många cm från golv har du på draperiet @Demmpa?

Duschdörrar sluter totalt tätt om du monterar rätt

D
Jo med list men inte inte om man kör rena glas

D Derbyboy skrev:
Jo med list men inte om man kör rena glas
Alla glasdörrar har lister

D
Absolut men de behöver inte användas om du har bra fall

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.