Har barn och sambo som har den fula ovanan att dra igen dörrar när de blir arga, vilket har resulterat i skador på på huset.
Har någon tips på kraftfulla dörrbromsar som verkligen kan dämpa en kraftfull stängning?
Jag har testat enkel Habo dörrbroms för 250kr. Den håller dörren i position och gör den lite trögare men den klarar inte alls av att dämpa om någon drar igen dörren. Ser att det finns betydligt dyrare varianter men vet inte vilka som verkligen kan bromsa.
Har någon tips på kraftfulla dörrbromsar som verkligen kan dämpa en kraftfull stängning?
Jag har testat enkel Habo dörrbroms för 250kr. Den håller dörren i position och gör den lite trögare men den klarar inte alls av att dämpa om någon drar igen dörren. Ser att det finns betydligt dyrare varianter men vet inte vilka som verkligen kan bromsa.
Dörrkarmarna spricker, dörrar glappar, spricka i väggen.Cruzze skrev:
Ja det med fördelning av kraften är något som bekymrar mig. De dörrbromsar jag sett är monterade med några skruvar på en liten yta. Samtidigt fördelas kraften över tid istället för en enda kraftspik när dörren slår i karmen.
Men ja jag funderar på om karm eller dörr kommer gå sönder där bromsen är monterad.
Har själv två döttrar där (nästan) båda nu passerat tonåren. Skulle de märkt att det inte smällde rejält i dörren när de var arga hade de flyttat sitt utlopp för aggression till nånting annat, så en dörrbroms är inte lösningen på själva problemet skulle jag säga😉
Jag löste det på så vis att när ett barn smällde i en dörr så plockade jag bort dörren i en vecka.Blab601 skrev:
Har barn och sambo som har den fula ovanan att dra igen dörrar när de blir arga, vilket har resulterat i skador på på huset.
Funkar perfekt och även avskräckande på syskon.
Självklart inte ytterdörren om det är den som avses.
Klicka här för att svara