är ute efter ett enplanshus med 3-4 sovrum ca 140 kvm och uppåt.
vill gärna ha tillbyggt garage.
ej funkis stil

några tips?

Vallsjöhus 153, eksjöhus Lyckan med vinkel el Lyckan funkis med vinkel (går att få med sadeltak så då blir det inte lika Funkisaktigt om du inte gillar det) Ekeforshus Ekonomen 142 (de har ett större också, kommer inte ihåg vad det heter). Vårgårdahus Lövås eller Bo 141.

Det beror ju mycket på vilket pris du kan tänka dig också. T.ex. så finns ju Myresjöhus Kantad också men den kostar 3 miljoner (Stockholm).

Själva kommer vi antagligen att bygga ett Fiskarhedenvillan Domherren med en ändrad planritning så att det liknar Vallsjöhus 153. Att vi väljer den beror helt och hållet på priset. Om det hade gått att få ryggåstak på Vårgårdahus Bo-serie så hade vi valt deras Bo 141.

Vi har satt en gräns på 1,8 miljoner för hus + grund. Men då har vi en marginal på 250 000 till vad vi har sökt lånelöfte till. För att lyckas hålla det priset så kommer vi att få göra en hel del själva och köpa en del material från Polen. Antagligen kommer det att dra över med ca 100 000.

Jag vet inte alls hur det är med garage till de där husen, det kommer vi att bygga i ett senare skede. Ibland önskar man att man bodde någonstans där tomterna inte var så förbaskat dyra så att man kunde bygga ett bra hus utan att göra något själv och dessutom ha råd med garaget med en gång :(

Vi ska bygga Å-hus med Myresjöhus. Vi har breddat huset 120 cm så total boyta blir 152 kvm. 4 sovrum i utgångsstandard där vi har tagit bort det minsta och gjort ett större allrum till våra tonåringar att husera i. Grundpriset vi fick var 2,385,000 :- för ett par månader sen ( Sthlm ) , sen kom kostnaden för breddning till med 90000 :-. Inget garage ingår i detta, det tänkte vi bygga själva för att spara ett par kronor.
Som tidigare sagt; det är dyrt att bygga i Sthlm med tomtpriser på över 1 miljon kronor...

Jag gillar verkligen Eksjöhus Trend. Nu gillar jag funkisvarianten, men vill man inte ha tipsar jag om Trend Valmat istället. Det huset var vi mest inne på, men valde en 2-plans villa tillslut istället då det passade bättre på vår tomt.

Kanske ett modifierat lommen från fiskarhedenvillan om ytan i orginal är för liten. Där finns ett inbyggt garage och det är inte funkis.

värsåsvillan har ett Lundsbrunn 137 som ser trevligt ut. Apropå Vårgårdahus Lövås så går det bra att få ryggåstak, tror det kostade 50' extra.

Jag skulle kunna tänka mig Modulents Lidingö med integrerat garage..

Kan tipsa om landsort från myresjöhus,det går att plocka på rätt mycket utan att det blir jättedyrt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.