Hej,

Har ni några tips vad nästa steg runt fönstret kan vara för mig? Står lite still i min nivå att komma vidare så all hjälp behövs.

Vi hade önskat att ha väggen och fönsterkarmen ihop på ett snyggt sätt, så att det ser modernt ut och att övergången döljs.

• IMG_6984.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
17847506501321569299690035733929.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Antar att detta är resultat som du söker? Detta är byggt med mdf i smygen som är sågad så den går hela vägen ut. Gipset och mdf är skruvade I en 45x45 bakom för att det ska sitta ihop och inte röra sig. Sedan är det ett limmat gipshörn som är inspacklad. Microlit över för att får ett helt sömlöst resultat. Smyg och vägg är sedan målade i samma färg.

R Rickard_C skrev:
[bild]
Antar att detta är resultat som du söker? Detta är byggt med mdf i smygen som är sågad så den går hela vägen ut. Gipset och mdf är skruvade I en 45x45 bakom för att det ska sitta ihop och inte röra sig. Sedan är det ett limmat gipshörn som är inspacklad. Microlit över för att får ett helt sömlöst resultat. Smyg och vägg är sedan målade i samma färg.
Helt rätt, precis så jag vill åt!
Hade det i mitt fall inneburit att byta ut dom vita på bilden och såga till en mdf som går hela vägen ut till gipset. För att sedan spackla tillsammans med ett hörnskydd? Bara så jag förstått rätt? :)

Du kan göra det med gips 👍

P philipve skrev:
Helt rätt, precis så jag vill åt!
Hade det i mitt fall inneburit att byta ut dom vita på bilden och såga till en mdf som går hela vägen ut till gipset. För att sedan spackla tillsammans med ett hörnskydd? Bara så jag förstått rätt? :)
Japp, det gäller att minimera risken att det spricker. Så en regel bakom, kanske en plåtvinkel. Vi satte även microlit på alla våra väggar, och det tar upp små krympsprickor.

Som det ser ut nu är det nog enklast att limma en tunn renoveringsgips som går i nivå med väggskivan fylla skarven med gipsbruk o sätta ett gipshörn utanpå därefter spackla o måla

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.