Jag har äntligen tänkt ge mig på min "finingång" till mitt hus. Som ni ser så är den inte så fin! Jag tänkte måla tak o väggar vita men vet inte hur jag ska göra med resten. Ska jag måla alla lister och dörrarna vita med eller ska jag behålla dörrarna gröna eller behålla listerna gröna? Eller slutligen ska jag måla allt vitt?
Tacksam för tips
Tacksam för tips
Svårt att säga när man inte vet hur det ser ut i övrigt. Första prio bör ju vara att göra något åt modemet och kabelhärvan
. I övrigt hade jag nog målat allt vitt (om det är det du tänkt som basfärg?) och behållt dörren grön för att ge lite karaktär
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Jag tror det helvita snart börjar gå ur tiden. Helt vita hus är inte så trivsamma eller spännande.
Jag skulle målat väggarna vita, sparat lister och dörr i grönt och vitlaserat taket. Målar/laserar du taket och kompletterar belysningen kommer det genast att kännas ljusare och då kan du ha lite mer färg i rummet utan att det känns dovt och murrigt.
Jag skulle målat väggarna vita, sparat lister och dörr i grönt och vitlaserat taket. Målar/laserar du taket och kompletterar belysningen kommer det genast att kännas ljusare och då kan du ha lite mer färg i rummet utan att det känns dovt och murrigt.
Jag tycker absolut du ska behålla dörrarna gröna! Det är en jättesnygg, proper men inte mesig nyans.
Varför inte kombinera med någon lätt mönstrad tapet som tar upp det gröna? Tänker mig något "herrgårslikt", kanske diskreta ränder eller något dämpat rutigt?
Jag hade dock fixat till taket så det blev vitt (är överkänslig mot furu
), och fixat iordning sladdhärvan...
Hur ser golvet ut?
Varför inte kombinera med någon lätt mönstrad tapet som tar upp det gröna? Tänker mig något "herrgårslikt", kanske diskreta ränder eller något dämpat rutigt?
Jag hade dock fixat till taket så det blev vitt (är överkänslig mot furu
Hur ser golvet ut?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 327 inlägg
Den där hallen kan bli jättefin! Som sagt förut, behåll gärna de gröna dörrarna.
Men placeringen av CPE:en......den öppnar nog för fler frågor.....
Men placeringen av CPE:en......den öppnar nog för fler frågor.....
Då ska jag testa att behålla det gröna grönt. Har börjat att spackla väggarna ikväll. Vet inte hur många hål jag fyllt igen.
Kul att så många gick igång på hur kablarna hängde
Frågan gällde ju inte kabeldragning. Självklart ska dessa fixas till.
Jag får återkomma med en bild. Planen är att det ska bli klart inom ett par veckor.
Kul att så många gick igång på hur kablarna hängde
Jag får återkomma med en bild. Planen är att det ska bli klart inom ett par veckor.
Klicka här för att svara