Har en bullervall på tomten där hälften är på vår tomt och hälften är kommunens.
Kommunen sköter den sjukt dåligt fast det ligger på deras bord.
Det betyder att vallen är full med ogräs som sprider sig ner på vår tomt samt att det inte ser något vidare roligt ut.

Vad kan man göra åt detta? Vill ju såklart lägga så lite pengar på det som möjligt men den är ganska stor, ca 45m bred och kanske 5m hög och ganska brant.

Har funderat på att gräva ut slänten inom vår tomt och sedan sätta en stödmur/gabion etc för att på så sätt få lite större tomtyta samt en skarpare avgränsning än vad det är nu.
Men överdelen som blir kvar vet jag inte vad jag ska göra med i det fallet? Det är på kommunal mark men om vi gör något med detta privat kommer dom nog inte lägga sig i.
Att göra en sådan gabion på 45xca1-1,2m går nog på 50-60k och bara där blir det ju en skaplig slant..

Någon som har andra idéer som är mindre kostsamma?

Skickar med en halvdan bild. :)

• Trädgård med gräsmatta, grillöverdrag, uteplats, molnig himmel, växtlighet, syn från fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Personligen skulle jag skött den som en äng. Dvs så av växtligheten årligen och låta det som vill växa där växa.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Grävar du i den upptäcker du antagligen att den är fylld med sten etc och att den dämpar sämre.
Jag skulle antingen täcka den med klängväxter och kryddväxter eller bygga en låg mur, fylla upp med jord och sätta en rad med buskar. Bakom buskarna kan man sätta vad som helst.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Rensa bort ogräset på båda sidor, och fyll på med frön av ängsblommor.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.