Hej!
Ska fästa en slangvinda på garageväggen.
Problemet är att fästets hål i mitt fall inte riktigt taktar med över och underbrädornas bredd.
Så om jag bara försöker montera direkt på befintliga fasadbrädor så hamlar hålen precis i ytterkant på överbrädorna, troligtvis samma med underbrädorna men jag vet faktiskt inte hur mycket över och under överlappar.
Jag vet inte vart eller vilket intervall reglar sitter heller.
Hur hade ni löst detta?
Kan inte bestämma mig om jag ska ha två horisontella brädor på tvären som jag fäster i två överbrädor, eller en vertikal bräda mellan två överbrädor.
Ytterligare en dimension på problemet är att fästet sitter i sin tur med tre skruv, två uppe och en centrerad undertill.
Obs, omålade brädan på bilden är bara för att illustrera hur jag tänker.
Tips mottages gärna!
Ska fästa en slangvinda på garageväggen.
Problemet är att fästets hål i mitt fall inte riktigt taktar med över och underbrädornas bredd.
Så om jag bara försöker montera direkt på befintliga fasadbrädor så hamlar hålen precis i ytterkant på överbrädorna, troligtvis samma med underbrädorna men jag vet faktiskt inte hur mycket över och under överlappar.
Jag vet inte vart eller vilket intervall reglar sitter heller.
Hur hade ni löst detta?
Kan inte bestämma mig om jag ska ha två horisontella brädor på tvären som jag fäster i två överbrädor, eller en vertikal bräda mellan två överbrädor.
Ytterligare en dimension på problemet är att fästet sitter i sin tur med tre skruv, två uppe och en centrerad undertill.
Obs, omålade brädan på bilden är bara för att illustrera hur jag tänker.
Tips mottages gärna!
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
Tack för snabbt svar.mexitegel skrev:
Ungefär som på min sista bild? Har du liknande vinda där fästet sitter med tre skruv?
Nu funderar jag på om jag borde skjuta fästet åt vänster eller höger så att jag antingen har två skruvar i lockbrädan eller två skruvar i exrrabrädan och underbrädan.
Bra tips med att fasa kanten, precis sånt jag behöver.
Tror min har fyra skruvar. Ligger lite för bra i hängmattan just nu för att kolla 😂. Är en gardena i allafall.
Men det är de övre skruvarna som det är dragkraft i, så förskjut fästet så de övre skruvarna hamnar mitt i brädorna så gott det går.
Men det är de övre skruvarna som det är dragkraft i, så förskjut fästet så de övre skruvarna hamnar mitt i brädorna så gott det går.
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Slangvindor & slangvagnar
Vårt utbud av slangvindor och slangvagnar är designat för att förenkla din vardag, oavsett om du behöver vattna trädgården, tvätta bilen eller utföra mer industriella uppgifter. Med lätthanterliga, robusta och väldesignade produkter kan
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden