Halloj,
jag är på jakt efter en hyfsat stabil trappstege och min budget sträcker sig upp till ca 1500 kr eller så.

Har ett par tujahäckar samt ett lövträd av lönnkaraktär som alla är relativt höga. Tidigare år har jag rest min ”vanliga” stege mot/in i häckarna och trädet, men det har känts lite väl osäkert att operera häcksaxen på detta sätt.

Har någon tips på en lämplig trappstege för ändamålet, där jag kan komma upp med fötterna en 2-3 meter och ändå stå relativt stabilt? Får gärna finnas på Jula, byggmax, Clas Ohlson eller liknande och helst inte kosta skjortan.

Tack på förhand!

Charl1e Charl1e skrev:
[länk]

Mycket stege för pengarna men kanske ingen superkvalitet.:)
Bra tips, den där såg ju lovande ut alltså!

J Jenseo skrev:
Hittade den här nu också när du gav mig nyckeln att söka efter ”kombinationsstege”, som verkar vara nåt liknande.

[länk]
Precis en sån från jula jag använder till min 5 meter höga häck.

• En person står vid en stege lutad mot en hög häck bredvid röd häcksax på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jenseo
  • Laddar…
J JohanFrick skrev:
Precis en sån från jula jag använder till min 5 meter höga häck.
PERFEKT! Är den stadig även när man kommer upp en bit? Vågar man klättra vidare efter att de två nederdelarna mötts så att säga?

Ta det vackert alla!
Ju högre man når, desto längre kan man falla.
Det gäller inte bara i politiken.

Min fru satt på en pall och plockade vinbär en gång, lutade sig lite för långt ut åt sidan och föll.
Röntgen, läkare, kot-kompression, hjälpmedelscentral, ställbar säng, medicin i massor.
Kunde knappt röra sig på ett halvår :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.