Hallå,

Åkte med tom flyttlastbil från Malmö och hem i helgen och det kändes ju onödigt, så lite aktivt Blocketsökande resulterade i en liten Elektra HC260 rikt&plan för 1000:-

Men nu efter lite planlöst hyvlande utan nåt egentligt mål är ju frågan vad jag ska ha som första projekt? Jag har väl lite allt möjligt i verktygsväg men inget att kexa med och inga limpressar.
Har lite bonnsågad asp, gran och furu som ligger i garaget och är hyveltorrt.
En skärbräda (med maxbredd vad min tvingar klarar av) skulle ju kunna vara ett alternativ, av asp isåfall?

Vad var ert första projekt när ni fick möjlighet att hyvla?
 
Bygg ett litet bord. Få får du många moment att öva på
 
Gammal tråd, men man lär ju följa upp - det blev ett litet knivblock här efter jul som första projekt iallafall.

Obehandlade trästycken staplade, markerade för att byggas till knivblock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Obehandlade träbitar med inskurna spår som del av ett hemmagjort knivblock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjort knivblock av trä med läderdetaljer och rivjärn i skåror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
DarrenB och 8 till
  • Laddar…
Jätte fin tycker jag
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.