Slipade betong med min grovdammsugare (märke Meister, egentligen såld som en spånsug) och det funkade inte så bra, det blev ett moln med findamm som gick rakt igenom filtret. Filtret är både gammalt och förmodligen inte så bra, gjort för annan applikation. Funderar på vad som är bästa vägen framåt här?

Köpa filter och kanske påse av bättre kvalitét, isåfall några rekommendationer?

Alternativt, köper en billig askdammsugare, tänker dom är väl specialgjorda för att hantera findamm?

DennisCA DennisCA skrev:
Alternativt, köper en billig askdammsugare, tänker dom är väl specialgjorda för att hantera findamm?
Köp ingen billigt askdammsugare....... De pengarna är bättre att ge bort i så fall. De s.k filtret som sitter där i kommer att tätna efter ca. 30 sekunders sugning och sedan är det dax för rengörning för att kunna suga i ca. 30 sek. igen.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Kolla in klaravik.se där dyker det upp riktiga industridammsugare med jämna mellanrum.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Såhär löste jag problemet, hade inte tänkt bygga en cyklon åt denna då jag har en mkt större på G, men det projektet blir ju aldrig färdigt...

35522783886_fd1176607b_b.jpg

Intaget på sidan längst ner ska också tas bort, kanske jag hittar lite plast så får jag ett fönster.

• Gilla
corre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.