Jag är på jakt efter kvalitativa expansionsbeslag, 400 mm fullutdrag med mjukstängning och som håller lådan stängd.
Sidmontering eller underliggande montering spelar mindre roll. Lådan är inte byggd ännu, så allt kan anpassas.
Budget kring max 500 kr för ett par.

Jag har tidigare köpt där jag kunnat hitta över disk, Claes Ohlsson, Biltema mm. Tyvärr har det inneburit att jag inte fått den smidiga mjuka glidfunktion jag eftersträvat. De fungerar, ja. Men det krävs ibland lite övertalning för att stänga eller öppna.

Jag har kikat på Beslagsbutiken, Specialbeslag mm. Samtliga har ju det jag vill ha, men jag har noll koll på kvalitet över tid.

Tips mottages tacksamt.

Ah, Amazon så klart. Då blir frågan som vanligt hur mycket man ska lita på recensionerna?

Kolla på Theofils

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Finns det beslag som man kan montera helt under lådan?
Alltså typ som ett sidomonterat som man vrider 90° och monterar under? inget på sidorna

Den här hemsidan är på Tyska men jag är väldigt nöjd med deras beslag. Hittade dem via en annan tråd på det här forumet. Dessa är soft close: https://www.teleskopschienen24.de/teleskopauszug-ts-454613-400mm-sc 15 EUR / par. Frakten går på 10 EUR. Du vill också att de håller sig stängda, men jag vet inte om soft-close innebär självstängning också (tänker som självstängande gångjärn). Jag har inte testat denna typ.

Vill du att lådan garanterat hålls stängd så vill du snarare ha deras touch-to-open men jag tror inte det var vad du menade: https://www.teleskopschienen24.de/teleskopschienen-mit-touch-to-open-400mm 14 EUR / par. De är kanske inte soft close men det är en del motstånd vid låsningen (sitter en fjäder m.m.) så det blir nog soft close på köpet. Man måste alltså trycka in denna typ hela vägen de så de klickar och låser fast när man stänger. Trycker man igen så puttas de ut en bit (därav touch-to-open). Är mycket nöjd med dessa själv. Tanken är nog att de ska användas på lådor utan handtag.

Amazon litar jag inte på. Det finns väl ingen som hålls ansvarig om beslagen inte klarar vikten de utlovar om man köper nåt random no-name brand?

Redigerat:
Blev Vevor åt mig, men inte som monteras under utan vanliga sidomonterat

nino nino skrev:
Blev Vevor åt mig, men inte som monteras under utan vanliga sidomonterat
Mitt inlägg blev lite tokigt för det var riktat mot TS, men han har kanske redan köpt sina beslag vid det här laget. Märkte inte att det var så långt gap mellan inläggen.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Jag har köpt mina. Jag hittade några på Hornbach som ser nästan exakt likadana ut som de i din första länk.

• Gilla
Svarta trasten
  • Laddar…
Purre
  • Gilla
Svarta trasten
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Här är en tysk sida med stort utbud.

[länk]
Se där, de har ju typ allt man kan önska och riktigt bra priser. Bokmärker den för framtiden. Synd att frakten är rätt dyr på 30 EUR, och endast UPS.

• Gilla
Purre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.