P PentaCAN skrev:
Hej !

Jag skulle vilja få lite tips proffsverktygs märken.
Känner till olika, som ex. metabo, hitachi, dewalt, bosch o.s.v
Men jag vill veta vilka märken ni tycker e prisvärda :)

Skulle helst vilja ha svar av folk som haft erfaranheter,

Mvh .
jag är snickare och kan säga att olika märken och att jämföra dom i dagsläget är oprofessionellt!..för du kan köpa en Biltema tigersåg som håller i En evighet och fungerar galant eller så är den ren skit samma med kvalitets märken men dock är det mer stabilt vad man får än Biltema.. men för att vara tydlig har jag testat följande märken inom dvs olika maskiner Bosch blå, hitachi nya(hikoki), dewalt innan och efter black and decker köpte upp dom, metabo, AEG, milwaukee m.m och samtliga är bra men är lite som att jämföra bilar, sitter mycket i vad man gillar vissa gillar lätta maskiner vissa tunga osv.
Men min erfarenhet är att Bosch blå är bra på motorer i maskiner om dom är gjorda i Tyskland kommer dom från andra länder är det i stort bara och slänga..plus att alla är tunga maskiner, hitachi alltid bra än så länge har inget gått sönder och dom håller i ur och skur och hyfsat lätta maskiner, dewalt grejer innan uppköpet är bra men efter Uppköp mindre bra men ok, Metabo Ok, AEG prisvärda och ok, milwaukee bra men svindyra.. åter igen min erfarenhet.. viktigast är vad du själv tycker! Men så länge en maskin gör sitt jobb är den bra för mig ballar den ut eller inte tål lite olika väderlekar är det skit!.. (i proffesionellt användande) all dagligt hemma Snickarjobb kan man lätt få ok grejer på Biltema!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.