tack www.pumplotsen.se var den jag menade :) enligt den sidan passar Yonos PICO 25/1-4 -130 rakt av var det den du hade?

Redigerat:
Ja det är en sån fast 180 mm lång och som sitter med unionskoppling.

76-85w drar pumpen när den går på max 2000Rpm fick datablad från wilo med specs på rs25 /60r

Nån som vet vilken nyare Wilo som passar där det suttit en rs25 /60r? Den sitter med 2st insex och nyare pumpar verkar sitta med 4st insex

anger sista siffran på wilos pumpar maxhöjden dom kan pumpa? ex Stratos PICO 25/1-4 = 4m maxhöjd?

Vore det inte en ide att räkna på tryckfallet i ditt system istället för att sitta och uppskatta?
Vad säger att föregående pump är rätt dimensionerad? Bara en tanke.

Caesell skrev:
Vore det inte en ide att räkna på tryckfallet i ditt system istället för att sitta och uppskatta?
Vad säger att föregående pump är rätt dimensionerad? Bara en tanke.
Det är väl knappast något man ägnar sig åt till en vanlig villa. På en styrd pump är det ju inte särskilt känsligt heller. Bättre ta en lite större än en för liten även om en 4-meters pump räcker för dom flesta.

Väsnas det i systemet kan ju ett första steg vara att ställa ner pumpen ett snäpp, kör alla mina pumpar på lägsta 1an utan att för den saken ha det kallt inne

kan man byta bara pumpen och låta kopplingarna sitta kvar

20141019_144658.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jag har 130mm koppling men av en annan typ som levereras med pumparna idag. Hur får man till en bra övergång? Bästa vore om jag kunde sätta en ny pump direkt i gamla kopplingen. se bild

Krilleman
Är du säker på att det är 130mm bygglängd?

Sitter rören stumt? Kan du inte dra ihop allt en cm?

Sitter inte kopplingarna gängade då är dom ju enkla att byta.

min pump är av flänsmodell har en likadan pump liggandes men med kopplingar som dom kör med idag. Är rätt säker på att det är 130mm, den som jag har liggandes är 130mm. Tänkte om det gick att bara byta ut själva pumpmotorn mot en nyare, wilos eco modeller ser ut att vara liknande rs25/60r.

passar en Wilo Stratos ECO 25 / 1-5 i min flänskoppling? Den pumpen sitter med 2 insex precis som min rs25/60r _57.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

krilleman_215 skrev:
Är du säker på att det är 130mm bygglängd?

Sitter rören stumt? Kan du inte dra ihop allt en cm?
jag blev lite osäker trodde det bara fanns 130 och 180mm jag kan ha mätt ink flänskopplingen så pumpen kan vara 120mm... verkar vara Yonos PICO 25/1-6 -F man i sådana fall

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.