m3.jpg Slå på stort?

Ett tystare rad system tycker jag är en bra anledning till en ny cp.

Redigerat:
Lånar tråden lite. Har en wilo rs25 / 60r cirkulationspump osäker på ålder. Finns fyra hastigheter på den. Förbrukar den mycket ström? Värt att byta mot en ny? Susar lite i systemet vore inga fel att få det tystare

Beror ju på vilken hastighet du kör den på men gissar 25-60watt. Tar några år att räkna hem ett byte men det är grymt skönt att få tyst i systemet.

Ok vilken kör du? Har inte grejat med hastigheter vilken rekommenderas att köra på?

Jag kör som sagt alpha2 och gillar den skarpt.

Kanske menade hastighet.. Alphan reglerar ju efter behovet.

Ok vad ligger den på i pris?

Vet inte, kolla rinkaby, billigtvvs eller liknande. 2500-3000kr kanske..

Kolla på ebay ca halva priset. Jag skulle välja en wilo pico istället gillar inte min alpha2 riktigt 100%

Monterade en wilo yonos pico för 1550:- (evbutiken.se). Den gamla drog 30 W vid min fart. Den ny drar 4-5W. Den betalar sig själv på 6 år.

Har en wilo yonos pico till ett vent återvinnings aggregat och den cp gillar jag ligger på 9 watt när den pumpar drygt 14 liter brine min.

tack för tips. vet inte om pico passar rakt av, min sitter med bara 2 insexskruvar verkar vara 4 på pico

Redigerat:
Finns lite olika infästningar och längder på cp så rätt modell passar.

Finns en svensk sida som visar vilka pumpar som passar rakt av om man skriver in vilken den gamla är. Hittar inte den sidan just nu

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.