Har inte de flesta en alternativ modellbeteckning med t.ex. rostfri list/skydd. AEG:n som jag nämnde ovan finns i exakt samma utförande med rosfri list, fast den heter då XB istället för FB på slutet (HK654200XB).
 
Har nu mätt lite mer i köket o då visar det sig att en 60cm häll kommer "falla igenom" mitt existerande hål (som är 60,5cm) där det nu sitter en gashäll. Vilket gör att jag börjat kolla på denna istället: HK764403FB eller ännu större: HK854400FB

Ngn med erfarenhet av dem?
 
Jag köpte en Framtid HINF4T för ca två år sen och jag avråder från den. Någon sa att den är lättanvänd och ja det är den, men baksidan är att det i princip inte finns några "features" med den (tex sjudning, överkokningsskydd etc).

De två största nackdelarna jag ser med min häll är att den repas för minsta lilla samt att den låter i hela lägenheten när man drar upp effekten.

Mina 5 cents. :)
 
johpe79 skrev:
Har inte de flesta en alternativ modellbeteckning med t.ex. rostfri list/skydd. AEG:n som jag nämnde ovan finns i exakt samma utförande med rosfri list, fast den heter då XB istället för FB på slutet (HK654200XB).
Bra info det visste jag inte. Skulle inte köpa en häll med fasade sidokanter på gavlarna efter ha testat hur sköra de är.
 
Suhagg skrev:
Bra info det visste jag inte. Skulle inte köpa en häll med fasade sidokanter på gavlarna efter ha testat hur sköra de är.
Fast vi har haft vår Siemenshäll med fasade sidokanter i drygt 5 år nu och den har inte fått några som helst skador, och jag upplever inte att vi har varit så extremt försiktiga med den. Kan det vara olika kvalitet på glaset kanske?
 
camli skrev:
Fast vi har haft vår Siemenshäll med fasade sidokanter i drygt 5 år nu och den har inte fått några som helst skador, och jag upplever inte att vi har varit så extremt försiktiga med den. Kan det vara olika kvalitet på glaset kanske?
Kan ju vara annan kvalitet eller så har ni inte gjort något som varit risk för skada.
I mitt test stod en kastrull ca 2dm ifrån hällen. Jag knuffade den emot hällen som att den skulle upp på hällen. Vips var en bit borta från kanten. Så klart ska man lyfta upp kastrullen men det är nog lätt gjort. En rostfri kant tror jag löser detta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.