Hej,

Vi har nu tröttnat. Vi har en el gräsklippare som har två problem: den är för liten i vidd och har ingen sk klippo funktion där man slipper kratta eller saml de klippta gräset. Och så har vi en bensin som jag allmänt inte gillar pga allt kånkandes med uppsamlare o vibraitoner till tusen.

Så jag undrar om någon på forumet har något tips på en bra gräsklippare som uppfyller följande:

(El eller bensin spelar ingen roll)

1. Stor vidd men ej en sitt gräsklippare
2. Klippofunktion som är bra så att inget behöver samlas eller krattas
3. Man skall inte få ont i händerna efter 800kvm.
4...allmänt robust, bra inget skit!

....några tips? Vi har tänkt oss ett pris på i alla fall under 10.000. Får man bara skit för det? Eller finns det kvlitets maskiner?

Finns det ens klippare över 10 000 kr? De allra flesta har mulcher ("klippofunktion") om de kostar över 3000 kr. Köpte nyligen en partner för ca 3000 kr och den har alla funktioner och är bekväm men har lite för klen motor. Jag klipper ca 1500 kvm på 1 timme men då har jag mängder med hinder.

Det finns ett märke, Klippo, som har bra rykte. Vi har en dylik och är nöjda; de är möjligtvis lite tyngre än 'medelklipparen', men de håller länge och går bra. Kostar upp till ca 8kkr.

Tack för tips!

Jo visst finns det gräskilippare över 10.000 - sådana man sitter på o automatiska som går själva....det finns massor avancerade dyra.

Klippo låter som ett alternativ!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.