Jo, men den bitflärpen är ju inte alls lika bra som lite eltejp eftersom man inte kan ha Magliten i hölstret med flärpen på.

phl skrev:
Jo, men den bitflärpen är ju inte alls lika bra som lite eltejp eftersom man inte kan ha Magliten i hölstret med flärpen på.
Det tog jag iofs inte hänsyn till, å andra sidan så får man en fin hip hop slips att kånka runt lampan i ;)

Själv köra jag numer enbart med LED pannlampa, alltid 2 händer fria och den lyser alltid på det jag tittar på...

Herregud vad prylar det finns – det kommer att ta ett år att gå igenom och utvärdera alla förslag men jag tar tacksamt emot alles. (Lite gadget freak är man ju, trots allt.)

Acme: Den där lilla lampan du har; har du den i en ficka eller är clipen pålitlig nog för att sätta den i bältet? Verkar vara gjord för att tappas bort...

Tack alla, som engagerat sig! Fortsätt gärna fylla på
MVH
Ronnie

P
Clipset sitter stenhårt i lamphuset, men om du tänker hänga den i bältet så föreslår jag att du skaffar ett fodral till den. Jag avänder ett läderfodral som är till 6P-modellen och i det sitter den perfekt, och lampan skyddas väl då nästan hela lampan omsluts.

Dom som har provat båda varianterna tycker att Phoenix är bra, men dom når inte upp i samma kvalitetsklass som Surefire. Jag har också för mig att Phoenix överladdar sina lampor, men jag kan ha fel.

Men..varför inte slå på stort och köpa en Surefire Hellfighter om du nu gillar gadgets?
Endast 3000 lumen och 5500 dollars!

• hellfire.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
vänta lite. ficklampa pratar vi väl om.....shit vilken skönhet!

Nu blev jag tvungen att lägga mig lite... Yr...
5 500 USD ? 35 000 kr; jomen det är klart, en i bältet och en i bilen – ska nog ta en att ha i verktygsväskan också. Det gäller ju att passa på när dollarn står så lågt! Ska höra om sambon vill ha en i handväskan också.

Oaaaah!!! Vill ha! Livet är inte rättvist!

Förstår inte varför jag startade den här tråden! ;)
/Ronnie

I bilen!? Den monteras ju enligt texten lämpligtvis på en M44 Minigun... tyvärr tycker Surefire att den är "for military use only", attans.

Acme: Jag har Fenix och har haft SF lampor. Fenix är helt oslagbara när det gäller förhållandet pris/prestanda/kvalitet av de fabrikat jag hittat och haft möjlighet att prova. Däremot är Surefire i en egen division när det gäller kvalitet, men de lyckas också ta betalt för det. Jag tycker inte det är värt pengarna.

För de som tycker ficklampor är skoj så finns ju alltid www.candlepowerforums.com där om man nu får göra reklam för andra forum på denna eminenta plats.

Hellfighter är kanske lite overkill... Här finns en lampa som är nästan lika bra:
theshorelinemarket_2015_47745625
http://www.batteryjunction.com/n30-3161.html
3200 lumen och nimh-batteri (lyser bara 1 timme före laddning behövs)
Å andra sidan är priset lite bättre, $149.95

P
phl skrev:
tyvärr tycker Surefire att den är "for military use only", attans.
No problemo, den går att beställa hos Terräng. Jag har kollat.

P
Det finns annars en variant som är framtagen för den civila marknaden, The Beast.
Då sjunker visserligen styrkan till 2000 lumen, men prislappen hänger med i raset och landar på 4800 dollars. Det e billi't!

• Beast.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart att det är billigt, den ser ju inte alls fräck ut! :D

/Ronnie

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.