2 335 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Tips på bra bänkslipmaskin
Med pappret som följde med vandrar pappret uppåt osvsett justering men jag har köpt nya papper för att se om problemet kvarstår. Har inte hunnit/orkar testa men det ligger högt på priolistan för verkstan.
Orginalpappret blev lite skamfilat redan vid installationen när jag försökte lista ut hur det skulle sitta så det går inte säga om det är maskinen som ör konstig.
Rullarna funkar som de ska.
Så jag får återkomma med ett omdöme efter lite testande.
Orginalpappret blev lite skamfilat redan vid installationen när jag försökte lista ut hur det skulle sitta så det går inte säga om det är maskinen som ör konstig.
Finns det inte en ställskruv för att justera vinkeln på en av axlarna? Påverkar vandringen.Z z_bumbi skrev:Med pappret som följde med vandrar pappret uppåt osvsett justering men jag har köpt nya papper för att se om problemet kvarstår. Har inte hunnit/orkar testa men det ligger högt på priolistan för verkstan.
Uppdatering.
Med nya budgetband (billigaste möjliga från amazon) så funkar den vid några körningar. Om banden funkar i fortsättningen är det en trevlig maskin. Funkar inte banden köper jag icke-budget och testar igen.
Anledningen att jag köpte just den här modellen är att den just då var billigare än modellen utan band och att den har större bord. Bandputsen blev en bonus och spar in en maskinplats.
Med nya budgetband (billigaste möjliga från amazon) så funkar den vid några körningar. Om banden funkar i fortsättningen är det en trevlig maskin. Funkar inte banden köper jag icke-budget och testar igen.
Anledningen att jag köpte just den här modellen är att den just då var billigare än modellen utan band och att den har större bord. Bandputsen blev en bonus och spar in en maskinplats.
Klicka här för att svara