Vad ska man köpa, är det någon som har triton tspst450 eller scheppach osm600 och är nöjda?
Fördelen här är att man har både spindle och band, och den oscilleringen sparar papper.
 
  • Gilla
Pzycnix
  • Laddar…
Gammal tråd
Jag undrar om någon har jämfört maskinerna? På bilderna ser de i de närmaste likadana ut så jag får en känsla av att triton står för båda fast i olika färger?
 
Svarar mig själv. Samma wattal och att alla axlar och slippapper är utbytbara mellan maskinerna (vad jag kan se) gör att jag tror det är i stort sett samma maskin.
En scheppach är beställd.
 
  • Gilla
Beru01
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Svarar mig själv. Samma wattal och att alla axlar och slippapper är utbytbara mellan maskinerna (vad jag kan se) gör att jag tror det är i stort sett samma maskin.
En scheppach är beställd.
Är du nöjd? Har en oscillerande men bara med cylindrar. Funderar på att byta upp mig.
 
Med pappret som följde med vandrar pappret uppåt osvsett justering men jag har köpt nya papper för att se om problemet kvarstår. Har inte hunnit/orkar testa men det ligger högt på priolistan för verkstan.
Orginalpappret blev lite skamfilat redan vid installationen när jag försökte lista ut hur det skulle sitta så det går inte säga om det är maskinen som ör konstig.

Rullarna funkar som de ska.

Så jag får återkomma med ett omdöme efter lite testande.
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Med pappret som följde med vandrar pappret uppåt osvsett justering men jag har köpt nya papper för att se om problemet kvarstår. Har inte hunnit/orkar testa men det ligger högt på priolistan för verkstan.
Orginalpappret blev lite skamfilat redan vid installationen när jag försökte lista ut hur det skulle sitta så det går inte säga om det är maskinen som ör konstig.

Rullarna funkar som de ska.

Så jag får återkomma med ett omdöme efter lite testande.
Finns det inte en ställskruv för att justera vinkeln på en av axlarna? Påverkar vandringen.
 
Jo och jag lyckades inte få bandet att sitta still. Minst lika stor chans/risk att jag missat någon ytterligare justering som att det är maskinen eller bandets fel.
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Uppdatering.
Med nya budgetband (billigaste möjliga från amazon) så funkar den vid några körningar. Om banden funkar i fortsättningen är det en trevlig maskin. Funkar inte banden köper jag icke-budget och testar igen.
Anledningen att jag köpte just den här modellen är att den just då var billigare än modellen utan band och att den har större bord. Bandputsen blev en bonus och spar in en maskinplats.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.