19 152 läst ·
38 svar
19k läst
38 svar
Tips på bra all-around Handöverfräs som håller länge?
Är AEG:n bättre än DeWalt? Priset verkar ju vara ungefär samma, runt 4000 kr.
(Varför säljs AEGn då knappt längre kan man ju undra?)
(Varför säljs AEGn då knappt längre kan man ju undra?)
Jag skulle välja AEG framför Dewalten alla dagar i veckan. Mer effekt och framförallt möjlighet att köra med 12mm eller 1/2" stål. Det blir betydligt stabilare när man kör större eller längre stål.Andreas Lundgren skrev:
OK, jag förstår tack för förtydligandet! Då är det kanske inga finesser som jag har användning av, jag fräser som sagt väldigt sällan större saker, och då kan det få ta lite tid. Då är det nog nästan mer värdefullt att ha en som säljs på svenska marknaden, är kanske lättare om man behöver service och reservdelar.Ola C skrev:
Du leta efter en allroundfräs bla för att plana ytor och ha i fräsbordet. AEGn är en allroundfräs, Dewalten är en fräs för småjobb. Hade inte oroat mig det minsta för reservdelar, köper i princip alla reservdelar på internet ändå.Andreas Lundgren skrev:
OK, jag förstår tack för förtydligandet! Då är det kanske inga finesser som jag har användning av, jag fräser som sagt väldigt sällan större saker, och då kan det få ta lite tid. Då är det nog nästan mer värdefullt att ha en som säljs på svenska marknaden, är kanske lättare om man behöver service och reservdelar.
Fräser sällan större saker men kör frässläde..? Nu låter det också som att du prioriterar service och tillgång till reservdelar väldigt högt. Kör på dewalten då om du är skeptisk till den andra. Enbart du kan avgöra ditt behov och i många fall kan man behöva testa maskinerna ordentligt innan man vet exakt vad man vill ha och gör mest. Det kanske visar sig att den passar perfekt för dig. Jag har som sagt testat lite olika genom åren (resa på 10 år ish), gäller inte bara fräs utan andra handmaskiner också.Andreas Lundgren skrev:
OK, jag förstår tack för förtydligandet! Då är det kanske inga finesser som jag har användning av, jag fräser som sagt väldigt sällan större saker, och då kan det få ta lite tid. Då är det nog nästan mer värdefullt att ha en som säljs på svenska marknaden, är kanske lättare om man behöver service och reservdelar.
Hej @Andreas Lundgren!
Vad bidde det för Handöverfräs?
En all-around- Handöverfräs eller en Fingertuttsfräs?
Vad bidde det för Handöverfräs?
En all-around- Handöverfräs eller en Fingertuttsfräs?
Hej!stigen skrev:
Det blev faktiskt en AEG till slut, MF 1400 KE. Jag håller med om att den verkar bättre. (Jag är bara egentligen emot Amazon sin företag och hur de hanterar anställa, men jag ville inte göra det till en politisk diskussion utan hålla det kring verktyg.) Har inte fått den ännu dock!
Undertiden lånade jag svärfars noname 100-kronors-fräs och den gjorde också jobbet, om än med visst bök. Jag hade visir när jag körde den ifall den skulle skaka sönder...
Andreas Lundgren skrev:
Hej!
Det blev faktiskt en AEG till slut, MF 1400 KE. Jag håller med om att den verkar bättre. (Jag är bara egentligen emot Amazon sin företag och hur de hanterar anställa, men jag ville inte göra det till en politisk diskussion utan hålla det kring verktyg.) Har inte fått den ännu dock!
Undertiden lånade jag svärfars noname 100-kronors-fräs och den gjorde också jobbet, om än med visst bök. Jag hade visir när jag körde den ifall den skulle skaka sönder...
Bra val! Mycket fräs för dom pengarna!Andreas Lundgren skrev:
Hej!
Glöm inte att registrera ditt köp på deras knöliga hemsida inom 30 dagar för att få 6-års garantin!
Dag
Klicka här för att svara