1 569 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Tips på billigt golv
Hobbysnickare
· västra götaland
· 6 inlägg
Ok billigt är sällan bäst, om någonsin. Men kraven är väldigt låga på golvet jag ska fixa. Just nu är det ett upprivet betonggolv, jag vet inte vad som varit på men något limmat, typ parkett skulle jag tro. Men det är väldigt ojämnt då det är fullt med limrester. Jag hade hoppats kunna lämna det oberört men efter att ha städat och konstaterat hur oerhört mycket det dammade måste jag helt enkelt göra något. Det är väldigt svårstädat som det är också.
Det är alltså en lokal som ligger i botten på ett hyreshus, som ska användas som lager, så rent estetiskt kan det lika gärna vara ett betonggolv men det får inte damma på grejerna som ska förvaras där.
Med tanke på att det är ojämnt antar jag att man måste slipa för att kunna lägga något annat golv på?
Jag vill inte lägga några jättesummor på att få det skitfint eftersom det ändå bara är ett lager. Ytan är ca 90kvm.
Några tips?!
Det är alltså en lokal som ligger i botten på ett hyreshus, som ska användas som lager, så rent estetiskt kan det lika gärna vara ett betonggolv men det får inte damma på grejerna som ska förvaras där.
Med tanke på att det är ojämnt antar jag att man måste slipa för att kunna lägga något annat golv på?
Jag vill inte lägga några jättesummor på att få det skitfint eftersom det ändå bara är ett lager. Ytan är ca 90kvm.
Några tips?!
Hobbysnickare
· västra götaland
· 6 inlägg
Har kollat på flytspackel men verkade vara ett jävla jobb, och kostade en hel del.
Hur funkar det med golvspånskivor? Lägger man dom rakt på eller bygger man upp med reglar eller nåt sånt?
Hur funkar det med golvspånskivor? Lägger man dom rakt på eller bygger man upp med reglar eller nåt sånt?
Hobbysnickare
· västra götaland
· 6 inlägg
Utseendet är egentligen rätt oviktigt så det kanske är en idé att dammbinda!
Hobbysnickare
· västra götaland
· 6 inlägg
Jo jag har målat betonggolv innan och det var rätt bökigt och behövde torka väldigt länge. Framför allt kostade det lika mycket som laminatgolv..
Men det skulle inte gå att måla på golvet som det är nu, det måste vara helt fritt från limrester och sånt där.
Men det skulle inte gå att måla på golvet som det är nu, det måste vara helt fritt från limrester och sånt där.
Klicka här för att svara