Vi ska snart renovera vårat tak. Byta från masonit till råspont och papp samt nya betongpannor.
Som avslutning vill vi ha en besiktning. Vilka besiktningsfirman har ni erfarenhet av och vilka lärdomar har ni gjort i detta område? Vilka råd har ni till oss?
Vi ska snart renovera vårat tak. Byta från masonit till råspont och papp samt nya betongpannor.
Som avslutning vill vi ha en besiktning. Vilka besiktningsfirman har ni erfarenhet av och vilka lärdomar har ni gjort i detta område? Vilka råd har ni till oss?
Kan inte tipsa om någon specifik, men fråga potentiella kandidater hur besiktningen går till, och hur protokollet kommer se ut. De får gärna visa ett exempel.
Jag tog först en besiktningsman som visade sig inte fota felen. Det är ju som gjort för att det ska bli missförstånd mellan parterna. Jag fick avsluta hans uppdrag och ta in en ny besiktningsman som fotade och noterade felen i ett överskådligt dokument. Dubbelkolla också om priserna anges med eller utan moms
Gör inte mina misstag. Var inte rädd för att fråga och ifrågasätta om något låter märkligt.
PS. Meddela också takfirman att du ska ta in en besiktningsman. Du vill ha en besiktning precis innan takpannorna monteras, och en slutbesiktning när de anser sig helt klara. Då har du ditt på det torra (pun intended).
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.