Hej,

Jag hade tänkt att köpa lägenheten bredvid och slå ihop den med min nuvarande
Anledningen är tillökning i familjen och vi behöver minst två sovrum och på sikt eventuellt tre sovrum om det blir ytterligare tillökning.

Önskar därför tips på alternativ till den lösning jag kommit fram till.

(Har ok från förening etc, etc, och är inte intresserad av feedback gällande processen, utan bara tips på alternativa planlösningar)

Nuvarande planlösning:
nuvarande.jpg

Tänkt planlösning:
sammanslagen2.jpg

Dörröppnignen till det nya sovrummet skall vara närmast badrummet, och inte på mitten, för då har man möjlighet att då behov uppstår bygga ytterligare ett litet sovrum som har burspårket som fönster.

Tack på förhand!

Utan att veta hur mycket ni kan/får och vill ändra så föreslår jag att ni flyttar köket och får ett tredje sovrum på en gång.

• Namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här är mitt förslag. Då förlorar ni balkongen i vardagsrummet (vet inte hur viktigt ni tycker det är att ha den där) men det känns som att det inte är så stora ingrepp.

Och jag är inte så bra på paint... Master bedroom blir då med balkong och klädkammare. Vet inte hur stor korridoren blir, men förhoppningsvis så kan man få plats med antingen en liten arbetshörna eller tvhörna där.

Steg 2 skulle då bli att planera hur köket ska vara i den nya öppna planlösningen :)

• plan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för idéerna!

Balkongen ligger i söderläge med utsikt över hela stockholm, men då fastigheten ligger lite i suterräng har vi inte lika bra utsikt från det nuvarande köket, då en annan fastihet ligger "bakom" och är högre.

Appolonia: Gillar ditt förslag, och det är ju faktiskt något man kan ådstakomma den dagen då ett extra socrum behövs!!

Glömde tillägga att det nuvarande köket redan ser ut som på den nedre planlösningen, alltså den som är förslaget, där kök och matrum redan är sammanslaget..

Redigerat:
Nu är lägenheten köpt, och renovering blir det till nästa sommar. Vad tror ni om detta alternativ?
(Mottager gärna tips på bra håltagare i stockholmsområdet)
sammanslagenalt2.jpg

Jag tycker det ser ut som en bra planlösning. Kan bli stora ingrepp att flytta köket bara.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.