3 586 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Tips önskas på dykertpistol och kompressor
Jag ska sätta ca 80kvm pärlspånt i tak och snetak samt lister och foder i 6 rum.
Tänkte därför investera i dykertpistol och en kompressor och önskar tips angående dessa.
Tänkte därför investera i dykertpistol och en kompressor och önskar tips angående dessa.
Jag har en Aerfast AC4504 Low Noise. Mycket tyst, liten och behändig för det du tänkte göra, jag gjorde liknande förut. En senco dyckertpistol till det, och så går det kanske lika smort som jag tyckte att det gick för mig.
Den kompressorn är riktigt bra, åtminstone vad gäller ljudnivån. Äger den inte själv, men ett antal snickare jag jobbar åt kör med den.
Vad gäller dyckertpistol har jag fått för mig att det behövs 1,6mm spik till takpanel, men bara 1,2mm till lister, foder, socklar. Det går säkert bra med 1,6 även till listverk.
Vad gäller dyckertpistol har jag fått för mig att det behövs 1,6mm spik till takpanel, men bara 1,2mm till lister, foder, socklar. Det går säkert bra med 1,6 även till listverk.
Jag har en begagnad kompressor från blocket och en dyckertpistol från Biltema som jag satt ca 100 kvm panel/tak med. Funkar bra, inga onödiga märken och slangen är så lång att jag kan ha kompressorn utomhus/i ett annat rum.
men skulle jag investera i en ny så hade jag övervägt en batteridriven istället! Ruggit mycket enklare att släpa fram och man slipper slangen!
men skulle jag investera i en ny så hade jag övervägt en batteridriven istället! Ruggit mycket enklare att släpa fram och man slipper slangen!
Verktygstokig
· Gävleborg
· 175 inlägg
Älskar min Basso B16, dragit tusentals dyckert utan ett enda problem.. Relativt tyst och smidig också.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Jag har Biltemas pistol för 16 GA och den gör sitt jobb. Fick byta eftersom den första jag köpte plötsligt låste sig efter att ha använts vid några tillfällen och jag fick inte ordning på den. Inga problem att byta den och den nuvarande har inte krånglat på tre år. Så för det priset (typ 400 spånn?) är jag nöjd*.
* Jag får erkänna att jag skrattade som ett litet lyckligt barn när jag upptäckte hur mycket enklare och snabbare allt jobb med lister går jämfört med att hålla dyckert i munnen och spika i taket....
* Jag får erkänna att jag skrattade som ett litet lyckligt barn när jag upptäckte hur mycket enklare och snabbare allt jobb med lister går jämfört med att hålla dyckert i munnen och spika i taket....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Få ner rör i gumminippel - Tips önskas
Vatten & Avlopp -
Tips önskas! Hur lägga golv i ett befintligt skjul?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Kakla badrum tips önskas
Badrum -
Isolera vind på 1800-talshus. Lösningar och tips önskas.
Isolering -
Få plats med tre barn och mig i lägenhet -Tips önskas
Inredning