MathiasS MathiasS skrev:
Definitivt
Givet den generella bannern "Upp till 40% rabatt på garage och verkstad" samt praxisen för ARN-beslut i liknande fall / förklaringsmisstag:
https://arn.se/vanligafall/?q=&page=1&cat=130#article-9803
är det nog en lågoddsare vad ARN-beslutet blir.

Jag valde att driva det som ett täckningsköp enligt konsumentköplagen då jag gärna avstår vidare relation med Proffsmagasinet Startsida för Proffsmagasinet med kampanjer för garage, verktyg och arbetskläder samt erbjudanden och rekommenderade kategorier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ser fram emot en bra såg till vettigt pris från en premium-leverantör, dvs Hornbach

• Gilla
ClasseClas och 2 till
  • Laddar…
Jag har försökt handla av Proffsmagasinet en gång, men varan kom inte i närheten av rimlig tid så jag avbeställde och köpte från annan leverantör. (Något dyrare, men med leverans.)

Som en köpstark, och verktygskåt, grupp människor så tycker jag att vi gemensamt bojkottar Proffsmagasinet..

• Gilla
whak och 17 till
  • Laddar…
Har flertalet gånger handlat på proffsmagasinet då de haft bra priser på saker ibland, och än så länge fått allt inom rimlig tid.

Att se att andra har betydligt mer otur är tråkigt, hoppas jag slipper den problematiken de få gånger framöver jag behöver handla av dem.

• Gilla
Etnoy
  • Laddar…
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Har flertalet gånger handlat på proffsmagasinet då de haft bra priser på saker ibland, och än så länge fått allt inom rimlig tid.

Att se att andra har betydligt mer otur är tråkigt, hoppas jag slipper den problematiken de få gånger framöver jag behöver handla av dem.
De levererar säkert oftast vad de ska men nu när jag vet att dom är puckon tänker jag inte handla där..... Finns ju många alternativ....🤔

E eftertänksam skrev:
Givet den generella bannern "Upp till 40% rabatt på garage och verkstad" samt praxisen för ARN-beslut i liknande fall / förklaringsmisstag:
[länk]
är det nog en lågoddsare vad ARN-beslutet blir.

Jag valde att driva det som ett täckningsköp enligt konsumentköplagen då jag gärna avstår vidare relation med Proffsmagasinet[bild]

Ser fram emot en bra såg till vettigt pris från en premium-leverantör, dvs Hornbach
Jag ser inget som gör det omöjligt att komma vidare med detta. Jag har i första hand krävt att företaget fullföljer avtalet och levererar en såg. I andra hand har jag begärt kompensation motsvarande rabatten, det blir i praktiken som ditt täckningsköp.

• Gilla
Limpdjuret och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
De levererar säkert oftast vad de ska men nu när jag vet att dom är puckon tänker jag inte handla där..... Finns ju många alternativ....🤔
Absolut, beredd att hålla med där.. Försöker undvika dem så gott det går redan. Men ibland är de nästan enda 'vettiga' alternativet. Jag hoppas de följer ARNs rekommendation, vad den nu än blir.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Jag beställde en annan såg från dem på kampanj för ~3tkr. (Bosch GCM 8 sjl)
Amazon svarade på kampanjen med att sänka priset dom med så inklusive frakt så betalade jag mer för sågen än amazon tog men jag tänkte att proffsmagasinet var en säkrare leverantör om det skulle uppstå något strul och beställde ändå från dem.

Det var lite märkliga turer i det där de först skickade sågen men posten sen angav att proffsmagasinet begärt att den skulle skickas tillbaka till dem. Jag kontaktade proffsmagasinet som skulle kolla upp saken och återkomma (det gjorde dom inte), men sen dök sågen ändå upp hemma varav jag mailade dem att de inte behövde kolla mer på ärendet då jag fått hem sågen.

Jag fick ett för mig då obegripligt svar i stil med ”jaha, ja har du fått sågen så får du väl behålla den för det priset”.

Efter att ha läst denna tråd så misstänker jag ju starkt att de faktiskt begärt att sågen skulle tillbaka till dem för att de tyckte de sålt den för billigt.

Tror jag köper från Amazon nästa gång.

• Gilla
  • Wow
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
B Brainy skrev:
Tror jag köper från Amazon nästa gång.
Låter som en bra plan. Och ser du till att du handlar av Amazon och inte någon annan handlare via amazon, så är det helt problemfritt enligt min erfarenhet. Snabb leverans och inget tjafs om returer. Via andra handlare på Amazon kan det ju gå lite hur som helst.

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Låter som en bra plan. Och ser du till att du handlar av Amazon och inte någon annan handlare via amazon, så är det helt problemfritt enligt min erfarenhet. Snabb leverans och inget tjafs om returer. Via andra handlare på Amazon kan det ju gå lite hur som helst.
Kan bara hålla med. Jag hittade en Hikoki mutterknack för några år sedan som antagligen var inlagd med fel valuta på något sätt, jag fick den för 500 kr när den troligen skulle kostat 500 Euro. Då väntade jag mig att ordern skulle bli annullerad men mutterknacken kom hem till mig.

Vi var väl en drös som fick hem en Kärcher WD6 Premium när Granngården missade första siffran i priset?

• Gilla
Dizzy84
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Jag vet inte så mycket om Trend annat än att deras överhandsfräsar är kanon. Trend T11 är en "go to" maskin för många som ska montera den i ett bord. Bygger på DeWalt-maskiner. Byggda som stridsvagnar. Jag har en T11 monterad i bord och den fungerar utmärkt.

Men som sagt, hur deras övriga sortiment står sig mot konkurrenter har jag ingen aning om.
Var får man tag i denna mytomspunna Trend T11?

T Taxture skrev:
[länk]

Jag vart nyfiken och sökte på ”nätet”
Dock inte T11. Ser betydligt enklare ut och verkar sakna feature att justera höjd underifrån. Viktigt i fräsbordsapplikationer.

//Ulf

• Gilla
CalleJohan och 1 till
  • Laddar…
Såg själv efteråt det det fanns T5/6/7/8/12
Men inte 11 😜

• Gilla
plan-g
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.