4 366 344 läst ·
14 174 svar
4366k läst
14,2k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
För mig är poängen inte i så hög utsträckning vem som för dagen kan kapa de sista hundralapparna utan att prisnivån ligger runt 2000 kr istället för över 3000 kr. Här i Sverige behöver först och främst den allmänna nivån för proffsverktyg flyttas.
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
Specen är så identisk med 456an att jag tycker valet snarare är 453 vs 458. Jag har den sistnämnda. Den är stark som satan och tung som satan. Skulle jag köpa en idag hade jag valt 453an av viktskäl eftersom Borrhammaren åker fram till de riktigt tunga jobben. Dubbelkolla bara att det verkligen är 1830-batterierna som kommer med. Jag kollade just Makitas hemsida och den säger att 453an i normala fall levereras med 1.3 Ah-ackar.frav skrev:
Men med 3.0Ah heter den väl BHP453RFE & med 1.3Ah BHP453SHE, om jag fattat rätt. (?)Herr Hysteres skrev:Specen är så identisk med 456an att jag tycker valet snarare är 453 vs 458. Jag har den sistnämnda. Den är stark som satan och tung som satan. Skulle jag köpa en idag hade jag valt 453an av viktskäl eftersom Borrhammaren åker fram till de riktigt tunga jobben. Dubbelkolla bara att det verkligen är 1830-batterierna som kommer med. Jag kollade just Makitas hemsida och den säger att 453an i normala fall levereras med 1.3 Ah-ackar.
Vet inte om jag ska handla då jag har Metabos LTX 18V maskiner. Men ingen laddbar slagborr, då jag inte behövt detta utan då kört med nätdrivna borrhammare eller slagborr. Men det är ju alltid trevligt & prova andra fabrikat också.
Står ju att det är 3ah batterier med.. Man blev sugen.. För visst är detta den lättaste borrskruvdragaren i 18 volts ltx serien? Slagborren känns som tidigare nämnt alldeles för tung å klumpig...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
453 är instegsmodellen.
Helt ok maskin men inte lika hållbar och inte heller lika stark som tex 452 och 458.
Den känns också plastigare och inte lika välbalanserad.
Helt ok maskin men inte lika hållbar och inte heller lika stark som tex 452 och 458.
Den känns också plastigare och inte lika välbalanserad.
Specen säger att det är 1830 batterier.. Får nog lägga en beställning ikväll när man kommer hemHerr Hysteres skrev:Specen är så identisk med 456an att jag tycker valet snarare är 453 vs 458. Jag har den sistnämnda. Den är stark som satan och tung som satan. Skulle jag köpa en idag hade jag valt 453an av viktskäl eftersom Borrhammaren åker fram till de riktigt tunga jobben. Dubbelkolla bara att det verkligen är 1830-batterierna som kommer med. Jag kollade just Makitas hemsida och den säger att 453an i normala fall levereras med 1.3 Ah-ackar.
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
Observera att BHP453 även den är en slagborrskruvdragare men den väger ett halvt kilo mindre än 458an.thestrut skrev:
Ja men just.. Tror det är en 456a jag har och den känns väldigt klumpig så man vill ju ha en mindre... Frågan är finns det mindre än 453 i den serien??
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
Du kan ju titta på BDF-modellerna, vilka är rena borrskruvdragare utan slagfunktionen som finns på BHP. Tror de väger något mindre men måtten är nog ganska Identiska.
Vill du ha något riktigt litet får du nog gå med till 14.4 eller 10.8V. Om du bläddrar tillbaka några sidor i den här tråden fanns det för några dagar sedan ett erbjudande hos någon webshop på Bosch lilla blå 10.8v-dragare. Vill minnas att priset var 1145 kr (eller något sånt) med laddare och två ackar.
Vill du ha något riktigt litet får du nog gå med till 14.4 eller 10.8V. Om du bläddrar tillbaka några sidor i den här tråden fanns det för några dagar sedan ett erbjudande hos någon webshop på Bosch lilla blå 10.8v-dragare. Vill minnas att priset var 1145 kr (eller något sånt) med laddare och två ackar.
Detta måste väl vara ett klipp??? en naken 18v Makita Multi för 1250kr...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
Absolut. Köp! (Undrar om inte jag behöver en sladdlös också...?)
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
De är ju billigare i UK (men då man vill "tjäna in frakten tenderar det inte att stanna vid en enstaka masikin). http://www.toolstop.co.uk/makita-bt...less-oscillating-multicutter-body-only-p51720Remne skrev:
Nja, går ju att hitta såna på Tradera med, väldigt många som importerar och säljer där.
http://www.tradera.com/item/302433/...2-btm50-18v-multiverktyg-pris-inkl-tull-moms-
http://www.tradera.com/item/302433/...2-btm50-18v-multiverktyg-pris-inkl-tull-moms-
screamin-daemon skrev:
Nog för jag är smålänning, men är inte vinsten mer än 250kr så ger jag hellre det till en handlare i Sverige (Verktygsladan i detta fallet) än till en importör....(den gick för 999kr tillslut)...fast jag är nog bara gammalmodig